2

خوشحالم که با گذشت پنج سال از فوت پدرم هنوز از نام او می ترسند

  • کد خبر : 177983
  • ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

یادگار ناصرخان حجازی گفت: «افراد کوچک سطح فکری کوچکی هم دارند. آنقدر حرف‌ها دارم که اگر بخواهم بازگو کنم می‌شود چند کتاب نوشت.»

آتیلا حجازی رک گویی و راحت صحبت کردن را به خوبی از پدر به ارث برده است و هر سئوالی که از او پرسیده می‌شود را بدون تعارف و مصلحت اندیشی آنچه در دل دارد به زبان جاری می‌کند.

صعود استقلال به فینال جام حذفی، بیماری منصور پورحیدری و عملکرد آبی‌پوشان در نیم فصل اول لیگ پانزدهم بهانه‌ای شد حرف های آتیلا که این روزها در آنالیای ترکیه مشغول کار و گذران زندگی است را منتشر کنیم.

خواندن حرف های حجازی خالی از لطف نیست:

* خودت دوست داری مصاحبه را از کجا شروع کنیم؟

– یعنی من سئوال کنم و شما جواب دهید؟ من خبرنگار خوبی نیستم و به کار شما ورود نمی‌کنم (می‌خندد)

* پس قبول داری که کار ما سخت است؟

– صد در صد. اگر رسانه‌ها چه گفتاری و چه نوشتاری وجود نداشته باشند، نه تنها ورزش بلکه به نظر من در همه زمینه‌ها اخبار و اطلاعات باز خورد نخواهد داشت و شما خبرنگاران نقش مهمی را در تمام زمینه‌ها چه سیاسی و چه ورزشی و چه هنری و اجتماعی ایفا می‌کنید.

* خوشحال شدم بالاخره یک نفر از ما تعریف کرد. اول از فینالست شدن استقلال درجام حذفی مصاحبه را استارت بزنیم. در این باره صحبت کنید.

– بازی را دیدم. استقلال در بازی با تراکتور با استقلالی که در بازی‌های قبل دیده بودیم کاملا متفاوت بود و این نشان می‌داد کادر فنی به بهترین شکل حریف را مورد آنالیز قرار داده و با برنامه تیم را به زمین فرستاده بودند. استقلال بعد از گل اول برخلاف اغلب بازی‌ها وارد فاز دفاعی نشد و همانطور که دیدید این تیم بعد از دست یافتن به گل باز هم حمله کرد. به نظرم اگر بازیکنان استقلال دقت بیشتری در زدن ضربات آزاد داشتند به طور حتم بیش از دو گل هم می‌زدند.

* درباره عملکرد شهباززاده چه نظری دارید؟

– او مهاجم قابل اتکایی است و به غیر از چند بازی که دچار افت شده بود در هر دو جام نقش مهمی را ایفا کرده است. سجاد در هجده قدم حریفان خوب جایگیری می‌کند، چارچوب دروازه را هم به خوبی می‌شناسد، او اگر به همین شکل ادامه دهد و زود قانع نشود آینده بسیار خوبی را خواهد داشت. افت او در چند بازی هم طبیعی بود و برای هر بازیکنی این اتفاق می‌افتد.

* با توجه به شرایطی که استقلال دارد فکر می‌کنید تیم بتواند هر دو جام را به دست آورد؟

– فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما اگر استقلال به این روندی که در پیش گرفته ادامه دهد در هر دو جام می‌تواند قهرمان شود. در جام حذفی که یک قدم تا قهرمانی فاصله دارند اما در لیگ شک نکنید کار سختی در پیش دارند. با این وجود اگر تیم مقداری تقویت شود می‌تواند این فصل دو جام به دست آورد.

* منصور پورحیدری در بیمارستان بستری است. درباره شرایط ایشان صحبت کنید.

– متاسفانه در ورزش ما جایگاه پیشکسوتان آن طور که باید باشد نیست. خیلی بد است که تا یک پیشکسوت یا مرد با تجربه‌ای بیمار می‌شود همه یاد آن فرد بیفتند. با اینکه ایران نیستم اما پیگیر وضعیت منصورخان هستم و خبردار شدم ایشان از شرایط خوبی برخوردار شده‌اند. پورحیدری همه افتخارات را با استقلال از قهرمانی در آسیا گرفته تا قهرمانی فراوان داخلی را در ویترین افتخارات خود دارد.

* صحبت از قهرمانی آسیا کردید، بازی با جوبیلو‌ایواتا را به خاطر داری که با بدشناسی جام را از دست دادید؟

– روز بسیار تلخی بود. به گواه کارشناسان اگر اشتباه نکنم بیست فرصت گلزنی صدرصد داشتیم که فقط با بدشانسی به یک گل رسیدیم اما حریف ژاپنی دو موقعیت داشت که هر دو را تبدیل به گل کرد. قهرمانی حق ما بود نه جوبیلوایواتا که جام را به ژاپن برد.

* از حواشی ایجاد شده درباره فیلم مربوط به ناصرخان بگو، فکر می‌کردید اینقدر حاشیه درست شود؟

– در اخلاق خانواده حجازی نیست که به هیچ فردی به احترامی کند و در این فیلم هم به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است. زیاد نمی‌خواهم درباره این اتفاقات صحبت کنم اما از این خوشحالم که با گذشت پنج سال از فوت پدرم برخی هنوز از نام او می‌ترسند. جدا از این، افراد کوچک سطح فکری کوچکی هم دارند. دیگر در این باره بهتر است حرفی نزنیم. آنقدر حرف‌ها دارم که اگر بخواهم بازگو کنم می‌شود چند کتاب نوشت. فعلا  که ایران نیستم اما اگر برگشتم به ایران، خیلی حرف‌ها را خواهم زد.

* به عنوان آخرین سئوال دوری از مادر سخت نیست؟

– بی‌نهایت دلتنگ مادر می‌شوم. اگر از طریق اینترنت یا تلفن روزی چند ساعت با مادرم صحبت نکنم حالم بد می‌شود. به او خیلی وابسته هستم.

روزنامه نود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177983

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر