2

پرونده شرکت آی اس ال و فیفا بازگشایی می شود

  • کد خبر : 17863
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد پرونده های قبلی فساد مالی در فیفا را بازگشایی می کند. به گزارش رویترز از زوریخ ، سپ بلاتر رئیس فیفا در نشست کمیته اجرایی این فدراسیون در سوئیس اعلام کرد قصد دارد پرونده شرکت آی اس ال که شریک تجاری سابق فیفا بوده را بار دیگر و […]

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد پرونده های قبلی فساد مالی در فیفا را بازگشایی می کند. به گزارش رویترز از زوریخ ، سپ بلاتر رئیس فیفا در نشست کمیته اجرایی این فدراسیون در سوئیس اعلام کرد قصد دارد پرونده شرکت آی اس ال که شریک تجاری سابق فیفا بوده را بار دیگر و از دسامبر ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار دهد. بلاتر که گزارش مبارزه با فساد در ماههای اول دوره چهارم ریاستش را قرائت می کرد ، افزود : به زودی کمیته ای جدید تشکیل خواهد داد که اعضای خارج از فیفا شامل داوران ، بازیکنان ، مدیران باشگاهها ، روسای چند اتحادیه لیگ و مسئولان فوتبال بانوان در آن عضویت می یابند.

هدف از تشکیل این کمیته نظارت بر نحوه عملکرد مسئولان فیفا است و وظایف آن تغییر در ساختار فیفا ، تغییر در کمیته اخلاقی و مسئولیت پذیری بیشتر در این فدراسیون عنوان شد. بلاتر در مورد پرونده آی اس ال پس از ۱۰ سال گفت‌: به درخواست چند فدراسیون و اعضای کمیته اجرایی این پرونده را بازگشایی کردیم.قرار است این پرونده در اختیار یک سازمان غیرمرتبط با فیفا قرار گیرد و بررسیها بیرون از این فدراسیون انجام شود.

در پرونده آی اس ال ، ریکاردو تیکسی یرا، عیسی حیاتو و نیکولاس لئوس از اعضای کمیته اجرایی متهم به فساد مالی هستند. بلاتر همچنین اعلام کرد از دعوت هنری کیسینجر ۸۸ ساله و وزیر خارجه سابق آمریکا برای حضور در کمیته نظارتی فیفا صرف نظر کرده است.

وی گفت: علت این تصمیم جایگزینی فردی است که هم اینک در جهان سیاست فعال باشد.

شاید جایگزین کیسینجر یک وزیر و یا یک عضو پارلمان باشد که هر روز با روند سیاسی جهان سر و کار داشته باشد.

بلاتر افزود : ما با این امید به پیش می رویم که با چهره ای بهتر برای فیفا و به لطف حضور مسئولین پاک تا سال ۲۰۱۳ و یا قبل از آن ، شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

در فیفا نباید با مشکلات و دوئل مسئولان ارشد روبرو شویم و به فکر یافتن راه حل باشیم.

من به عنوان رئیس فیفا باید در برابر حملات و انتقادها دفاع کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17863

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر