3

اهداف و برنامه‌های وزارت علوم مبنی بر ترویج کرسی‌های آزاداندیشی

  • کد خبر : 17872
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: کرسی‌های آزاداندیشی دارای گذشته‌ای است و اکنون در مرحله بنیان‌گذاری یا راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی هستیم البته با توجه به فضای دانشگاه‌ها و فضای فرهنگ عمومی و سیاسی، هنوز این کرسی‌ها جا نیفتاده است. وی افزود: در دوره بنیان‌گذاری […]

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: کرسی‌های آزاداندیشی دارای گذشته‌ای است و اکنون در مرحله بنیان‌گذاری یا راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی هستیم البته با توجه به فضای دانشگاه‌ها و فضای فرهنگ عمومی و سیاسی، هنوز این کرسی‌ها جا نیفتاده است.

وی افزود: در دوره بنیان‌گذاری کرسی‌های آزاداندیشی، آئین‌نامه آن نوشته شد و در دانشگاه‌ها ذهنیت پیش آمد و البته هزار کرسی آزاداندیشی نیز در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد.

خواجه‌سروی خاطرنشان کرد: تصور برگزارکنندگان کرسی‌های آزاداندیشی به دلیل نو بودن این موضوع، یکسان و واحد نبوده است.

معاون وزیر علوم اهداف و برنامه‌های وزارت علوم مبنی بر ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص راه‌اندازی “خانه ملی گفت‌وگوی آزاد” از اقداماتی است که در آینده اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: این مصوبه کلی است و مختص محیط دانشگاه‌ها نیست و در سطح عمومی و جامعه هم می‌تواند روی دهد.

وی افزود: طی ۴ ماه گذشته گروهی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و مؤثر در آموزش عالی تلاش داشتند تا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ایجاد خانه ملی گفت‌وگوی آزاد را برای محیط دانشگاه بومی کنند و آن را تطبیق دهند.

خواجه‌سروی اظهار داشت: احتمالاً چیزی شبیه به “باشگاه آزاداندیشی” در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود. البته نام این مجموعه هنوز قطعی نیست اما باید به این امر برسیم که در دانشگاه‌ها باشگاه آزاد اندیشی تشکیل دهیم تا محلی برای اجرای کرسی‌های آزاداندیشی باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر