1

آقایان وقتی بهزادی ممنوع التصویر و مصاحبه شد، کجا بودند؟/ برخی در هر شرایطی سلفی می گیرند

  • کد خبر : 180510
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

ماجرای غیبت بازیکنان پرسپولیس در مراسم ختم همایون بهزادی این روزها حاشیه های زیادی را ایجاد کرده است، موضوع وقتی جدی تر شد که عکسی از بازیکنان و مهرداد میناوند، یکی از پیشکسوتان این تیم یعنی مهرداد میناوند منتشر شد و نشان داد که بازیکنان در جشن تولد محسن مسلمان حضور داشته اند. همه این […]

ماجرای غیبت بازیکنان پرسپولیس در مراسم ختم همایون بهزادی این روزها حاشیه های زیادی را ایجاد کرده است، موضوع وقتی جدی تر شد که عکسی از بازیکنان و مهرداد میناوند، یکی از پیشکسوتان این تیم یعنی مهرداد میناوند منتشر شد و نشان داد که بازیکنان در جشن تولد محسن مسلمان حضور داشته اند. همه این مسائل باعث شد تا پیشکسوتان پرسپولیس از دست بازیکنان شاکی شوند و برخی مثل ناصر محمدخانی و فرشاد پیوس دلخوری خود را با انجام مصاحبه هایی بیان کنند. حسین کلانی اما نکته جالبی را درباره این ماجراها مطرح می کند.

 

 

پیشکسوتان پرسپولیس خیلی از دست بازیکنان شاکی هستند.

به هرحال متاسفانه بازیکنان ما با شرایطی که دارند و درگیر بازی ها و تمرینات هستند، نمی توانند در مراسم ها شرکت کنند. ما توقع داریم که بچه ها رعایت می کردند و باشگاه باید به آن ها اعلام می کرد ولی آنقدر درگیر و گرفتار بودیم که فراموش کردیم.

 

البته نیازی به اعلام نبود، همه می دانستند که همایون خان فوت کرده اند.

بله، بهزادی سنبل و سوگلی فوتبال ما و تمام اسطوره های این مملکت بود ولی شاید ما هم وظیفه داشتیم از بازیکنان بخواهیم که به مراسم بیایند. باور کنید آنقدر شوکه و ناراحت شدیم که فراموش کردیم به آن ها بگوییم. البته بنگر و یکی دو تا از بازیکنان به این مراسم آمده بودند.

 

برخی از جمله میناوند معتقدند که این حاشیه سازی جدیدی برای پرسپولیس است.

به هرحال تمام این حواشی بعد از ماجرای سوشا مکانی بوجود آمد و هنوز هم ادامه دارد. پرسپولیس با پیروزی مقابل سپاهان تا رده سوم می تواند صعود کند، من فکر می کنم این مسائل باعث حاشیه سازی برای این تیم می شود. البته نباید فراموش کنیم که مقصر ما بودیم که به بازیکنان اعلام و در این مسئله قاطع برخورد نکردیم. بچه ها هم کوتاهی کردند که نیامدند البته کوتاهی اصلی را کسانی کردند که عکس های این جشن را منتشر کردند ولی باز هم می گویم که تمام این مسائل از قبل برنامه ریزی شده بود که برای تیم حاشیه بسازند. قوانین خاصی هم در این زمینه وضع نشده است، ما به وظایف خودمان وارد نیستیم و همه این مسائل باعث می شود گاهی فراموش کنیم که یکسری مسائل را به بازیکنان گوشزد کنیم. در هر صورت با حرف زدن مشکلی حل نمی شود.

 

مهرداد میناوند می گفت همین هایی که حاشیه می سازند وقتی بهزادی زنده بود چه کردند؟

دقیقا، من هم با این حرف موافقم. بهزادی ممنوع التصویر و ممنوع المصاحبه شد. این اواخر چند مصاحبه با او گرفتند ولی آنقدر به او فشار آوردند که منزوی شد و قلب، کلیه و کبدش از کار افتاد. اخیرا هم چند مصاحبه از او چاپ شد ولی چه فایده؟ چه مشکلی حل شد؟ فشارها او را از پا انداخت. در این ماجرا هم خیلی ها تلاش می کنند که خودشان را نشان بدهند و کاسه داغ تر از آش شده اند. این ماجرا دارد بزرگنمایی می شود و ما هم از آن نتیجه مثبتی نخواهیم گرفت، ما فقط ادعا می کنیم ولی هیچوقت نیامدیم در یک کار فرهنگی به بازیکنان احترام را یاد بدهیم.

 

به نظرتان حتی اگر باشگاه به بازیکنان اعلام نکرده باشد، آن ها نباید به این مراسم می آمدند؟

قطعا همینطور است. باید در مراسم بزرگ و پیشکوست باشگاه پیکان، پرسپولیس و شاهین شرکت می کردند و هرکاری داشتیم به بعد از آن موکول می کردیم. به نظرم پیشکسوتان حق دارند شاکی باشند ولی نباید فراموش کنیم که ما هم چیزی به بازیکنان یاد نداده ایم. شرایط زندگی ما با آن ها متفاوت است، این ها ممکن است ۶ ماه یا ۱۰ سال عضو تیم باشند و مدام باشگاه های شان را عوض کنند بنابراین ممکن است آن تعصبی که ما داریم را نداشته باشند.

 

مهدی طارمی هم دلیل جالبی برای غیبت در مراسم را عنوان کرده است؛ ترس از سلفی بگیران!

به نظرم حرف درستی زده است، شما در مراسم تشییع جنازه و ختم مرحوم بهزادی حضور داشتید و دیدید که به واسطه اینکه مردم ورزشکاران را دوست دارند در هر شرایطی با آن ها عکس می گیرند و اصلا توجه نمی کنند که شاید حال روحی آن ورزشکار خوب نباشد.

 

به هرحال شهرت تبعاتی دارد.

بله، موافقم، مردم ما را دوست دارند و وقتی مشهور می شوید، زندگی تان تحت تاثیر مردم قرار می گیرد. آن هواداری که سلفی می گیرد از دیشبش برنامه ریزی کرده که بیاید و عکس بگیرد، بنابراین نمی توان به او هم ایرادی گرفت، ما باید به تفکرات مردم احترام بگذاریم و ارزش قائل شویم ولی ای کاش مردم هم کمی رعایت کنند.

 

البته این موضوع فقط در زمینه ورزش نیست، هنرمندان هم مشکلات این چنینی دارند.

بله، یکسری قراردادهای اجتماعی وجود دارد که ما باید به ورزشکاران یاد بدهیم. ما چیزی به آن ها یاد نداده ایم ولی توقع داریم انجام بدهند. کسی تا به حال به بازیکنان گفته که وقتی پیشکسوت دیدید مقابل پای او بلند شوید؟ یا به او احترام بگذارید؟ متاسفانه ما فقط داریم انتقاد می کنیم. با حرف زدن و نوشتن آن ها چیزی یاد نمی گیرند، این مسائل را به ما یاد داده اند ولی ما به بازیکنان نگفته ایم.

 

شاید رسانه ها هم بتوانند در این زمینه به بازیکنان کمک کنند. رسانه هایی که فقط به دنبال حاشیه هستند.

دقیقا، من از رسانه ها خیلی گله مند هستم، شما می توانید فرهنگ سازی کنید، من به عنوان پیشکسوت ۴ کلمه حرف می زنم و بعد فراموش می شوم ولی شما باید مدام این حرف ها را تکرار کنید تا ملکه ذهن بازیکنان شود و آویزه گوش شان کنند. وقتی به یک بچه دبستانی چیزی یاد نمی دهید چطوری مشق بنویسد؟ ما احترام، گذشت و ایثار را در فوتبال آماتور نهادینه کرده بودیم ولی از وقتی فوتبال حرفه ای جایگزین اماتور شده است، همه این ها فراموش شده، الان همه به دنبال مادیات هستند. منظورم از مادیات فقط پول نیست، منظورم ظاهر همه ماجراها است.

 

شما هم از بازیکنان گله مند هستید یا آن ها را بخشیده اید؟

به هرحال همه ما از این موضوع ناراحتیم و از بازیکنان گله مند هستیم، نباید فراموش کنیم که ورزشکاری که باهوش و فهمیده است با آدم عادی فرق دارد و باید کاری کند که از بقیه متمایز باشد.

 

در ماجرای سوشا مکانی هم عده ای معتقد بودند که او باید باهوش تر عمل می کرد.

به نظر من همه این ها برنامه ریزی شده بود تا برای پرسپولیس حاشیه بسازند. من البته خیلی در جریان ماجرای سوشا نبودم ولی شنیده ام که عکس های شخصی اش را در روزنامه ها و سایت ها منتشر کرده اند، سوال من این است که مگر ما از این عکس ها نداریم؟ چرا این مسئله فقط برای ایشان به وجود آمد؟ همه این ها به این دلیل است که ما به او یاد ندادیم که چگونه رفتار کند. اگر به من یاد ندهند که وقتی می خواهم نماز بخوانم باید رو به قبله بایستم من با خودم می گویم که خب خدا همه جا هست، نیازی نیست به سمت جایی بایستم و نماز بخوانم. منظورم این است که ما باید برخی مسائل را به بازیکنان یاد بدهیم و بعد اگر انجام ندادند انتقاد کنیم نه اینکه توقع داشته باشیم همه چیز را خودشان یاد بگیرند. ما به این جوانان چه چیزی یاد داده ایم که حالا از آن ها انتظار داریم؟ چه مشکلاتی را برای شان حل کردیم که از آن ها انتقاد می کنیم؟/ بانک ورزش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180510

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر