2

یک فعال مخالف رژیم بحرین یک روز پس از آزادی از زندان، جان باخته است.

  • کد خبر : 1813
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸

مرگ فعال شکنجه شده بحرینی مردم بحرین روز جمعه (۲۰ خرداد) در روستای الدراز برای آزادی زندانیان مخالف رژیم این کشور شعار می‎دهند. یک فعال مخالف رژیم بحرین که در زندان مورد شکنجه قرار گرفته بود، یک روز پس از آزادی از زندان، جان باخته است. به‎گزارش پرس تی وی، شاهدان عینی گفتند که جابر […]

مرگ فعال شکنجه شده بحرینی

مردم بحرین روز جمعه (۲۰ خرداد) در روستای الدراز برای آزادی زندانیان مخالف رژیم این کشور شعار می‎دهند.
یک فعال مخالف رژیم بحرین که در زندان مورد شکنجه قرار گرفته بود، یک روز پس از آزادی از زندان، جان باخته است.

به‎گزارش پرس تی وی، شاهدان عینی گفتند که جابر ابراهیم العلویت فعال بحرینی در طول بازداشت توسط نیروهای رژیم بحرین به شدت شکنجه داده شده است.

این فعال بحرینی به دلیل شرکت در اعتراضات ضد دولتی زندانی شده بود. نیروهای امنیتی بحرین که از حمایت عربستان سعودی برخوردارند، این اعتراضات را به شدت سرکوب کرده‎اند.

طبق اعلام گروه‎های مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین‎الملل، دست کم ۵۰۰ نفر در جریان سرکوب اعتراضاتی که از اواسط فوریه (اواخر بهمن ۱۳۸۹) در بحرین آغاز شد، بازداشت شده‎اند.

در همین حال، یک دادگاه نظامی در بحرین روز دوشنبه (۲۳ خرداد) ۴۸ پزشک، پرستار و پیراپزشک را که به حمایت از اعتراضات ضد دولتی متهم بودند، محاکمه کرد. این افراد در مظان اتهاماتی چون تلاش برای براندازی نظام پادشاهی، مالکیت سلاح و سرقت دارو قرار دارند.

گفته می‎شود گروه‎های مدافع حقوق بشر درخصوص جریان محاکمه‎ها در این دادگاه نظامی که یا پشت درهای بسته یا تنها با حضور رسانه‎های گزینشی و اعضای خانواده متهمان انجام شده است، ابراز نگرانی کرده‎اند.

آژانس بین‎المللی امدادرسانی موسوم به پزشکان بدون مرز نیز درخصوص دیکتاتوری رژیم بحرین و اقدام فراگیر قضایی علیه کادر پزشکی این کشور هشدار داده است.

عربستان سعودی و امارات عربی در ماه مارس گذشته (اسفند ۱۳۸۹) در پاسخ به درخواست منامه برای کمک به سرکوب اعتراضات سراسری، نیروهای نظامی و پلیس خود را به این کشور اعزام کردند.

گزارش‎ها حاکی است که تعداد زیادی از معترضان از زمان آغاز سرکوب در کشور بحرین کشته و شمار قابل ملاحظه دیگری نیز زخمی شده‎اند.

با این حال، امریکا از محکوم کردن سرکوب خشونت‎بار معترضان در بحرین خودداری کرده و این درحالی است که جامعه جهانی نقض آشکار حقوق بشر در این کشور را مورد نکوهش قرار داده است.

بحرین، میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر