1

سر لیست ائتلاف اصولگرایان چه کسی خواهد بود؟ حداد عادل یا ابوترابی فرد؟

  • کد خبر : 181969
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

یک هفته از اعلام لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان می گذرد و هنوز سرلیست این فهرست مشخص نشده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، با اینکه سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری خود عنوان کرده است که تاکنون در جلسات شورای مرکزی درباره سرلیستی بحثی به میان نیامده و این موضوع را از مسائل فرعی دانسته؛ اما برخی از اعضای این فهرست، برای انتخاب سرلیست پیش دستی کرده اند.

اعضای جبهه پایداری و چهره های نزدیک به آنها در دو تشکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران، آنچنانکه اکثریت را در اسامی فهرست ائتلاف اصولگرایان از آن خود کردند، هم اکنون نیز در پی سرلیستی غلامعلی حدادعادل هستند. حضور علیرضا زاکانی، در راس کمیته تبلیغات ستاد ائتلاف اصولگرایان، به آنها در این امر کمک می کند تا در طراحی پوسترهای این ائتلاف، غلامعلی حدادعادل را به عنوان سرلیست این ائتلاف جلوه دهند.

این در حالی است که حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی نایب رئیس کنونی مجلس، از چهره های وزین در فهرست اصولگرایان است که اتفاقا از سوی اعضای دیگر این فهرست به عنوان سرلیست، مقبول تر است. او در مجلس نهم و در کمیسیون ویژه برجام نسبت به برخی تصمیمات هیئت رئیسه و رئیس این کمیسیون که علیرضا زاکانی بود، اعتراضاتی داشت و به ویژه نسبت به عملکرد صداوسیما در پوشش خبری جلسات این کمیسیون انتقاداتی عنوان کرد. از این رو بعید نیست که مباحثه این دو نفر در کمیسیون برجام، اکنون در تعیین سرلیست ائتلاف اصولگرایان، دنبال شود.
خبرسازی درباره اخذ تعهد از اعضای فهرست برای رای به ریاست حدادعادل در مجلس دهم اگرچه از سوی وی تکذیب شد اما تلاش های اعضای جبهه پایداری برای سرلیستی وی، بار دیگر این شائبه را تقویت می کند.

باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده کفه انتخاب سرلیست اصولگرایان، به نفع اصولگرایان معتدل و میانه رو همچون ابوترابی فرد سنگینی خواهد کرد یا به نفع اعضای نزدیک به جبهه پایداری و حدادعادل.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=181969

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر