2

کلاهبرداری سریالی محرمانه در یک کافی نت از حساب مشتریان

  • کد خبر : 18225
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

تحقیقات پلیس درباره سرقت اینترنتی از حساب یک شهروند فاش کرد شاگرد یک کافی نت با یادداشت کردن اطلاعات محرمانه حساب مشتریانش به حساب آن ها دستبرد می زند.اولین برگ از این پرونده زمانی تکمیل شد که پسر جوانی به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای رفت و مدعی شد بدون آن که اطلاع داشته […]

تحقیقات پلیس درباره سرقت اینترنتی از حساب یک شهروند فاش کرد شاگرد یک کافی نت با یادداشت کردن اطلاعات محرمانه حساب مشتریانش به حساب آن ها دستبرد می زند.اولین برگ از این پرونده زمانی تکمیل شد که پسر جوانی به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای رفت و مدعی شد بدون آن که اطلاع داشته باشد مبلغ یک میلیون تومان از حساب بانکی اش برداشت شده است.

او در این باره به روح ا… رئیسی بازپرس شعبه دوم گفت: «چند روز قبل می خواستم از طریق دستگاه خودپرداز از حسابم پول برداشت کنم اما متوجه شدم حسابم موجودی ندارد. این در حالی بود که یک هفته قبل یک میلیون تومان پول به حسابم واریز شده بود. در حالی که از این موضوع تعجب کرده بودم صورتحسابم را بررسی کردم و متوجه شدم چند روز قبل با استفاده از رمز دوم از حسابم پول برداشت شده است.»

شاکی ادامه داد: «من همیشه مراقب کارت عابربانک و رمزهایم بودم. نمی دانم چه کسی رمز دومم را به دست آورده و با استفاده از آن به حسابم دستبرد زده است.»

اظهارات این جوان نشان می داد او طعمه یک سارق اینترنتی قرار گرفته و پول هایش از این طریق از حسابش برداشت شده است. به این ترتیب افسران پلیس فتا موظف شدند در این باره تحقیق کنند. تجربه کارآگاهان نشان می داد غفلت مالباخته باعث وقوع این سرقت شده است. از این رو ماموران برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر شاکی را تحت بازجویی قراردادند. این جوان ابتدا مدعی بود تا به حال رمز دومش را در اختیار هیچ کس قرار نداده است اما وقتی تحقیقات از او ادامه یافت مشخص شد وی چندی پیش برای ثبت نام در دانشگاه به یک کافی نت رفته و از آن جا به حساب دانشگاه پول واریز کرده است.

او در این باره به ماموران گفت: «آن روز عجله زیادی داشتم و باید هر چه سریع تر شهریه را به حساب دانشگاه واریز می کردم. به همین دلیل سراغ جوانی که در کافی نت بود رفتم و از او خواستم این کار را برایم انجام دهد. او هم با پرسیدن رمز دوم حسابم خواسته ام را در چند دقیقه عملی کرد.»

به دست آمدن این سرنخ تحقیقات را وارد فاز تازه ای کرد و باعث مطرح شدن فرضیه دست داشتن متصدی کافی نت در این دستبرد اینترنتی شد. زمانی که شاکی، کافی نت موردنظر را به ماموران نشان داد آن جا چند روز به طور نامحسوس تحت نظر گرفته شد. بررسی ها نشان می داد مدیر کافی نت مردی به نام فریبرز است و جوانی به نام آرش نیز به عنوان شاگرد در آن جا کار می کند.

با گردآوری این اطلاعات ماموران وارد عمل شدند و متصدی کافی نت و شاگردش را بازداشت کردند. متصدی کافی نت که خود را در برابر اتهام سرقت اینترنتی می دید مدعی شد از این ماجرا بی اطلاع است و بیشتر اوقات آرش در مغازه اش است. از سویی شاکی نیز مدعی شد رمز دوم حساب بانکی اش را در اختیار آرش گذاشته است.

با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی شاگرد ۱۹ ساله، او اتهامش را پذیرفت و به دستبرد به حساب بانکی شاکی اقرار کرد. او در اعترافاتش گفت: «زمانی که شاکی به کافی نت آمد خیلی عجله داشت و به راحتی اطلاعات محرمانه حساب بانکی اش را در اختیارم گذاشت. بعد از آن که شهریه دانشگاه را برایش پرداخت کردم و او از کافی نت خارج شد وسوسه شدم تا سری به حساب بانکی اش بزنم. وقتی فهمیدم او در حسابش یک میلیون تومان پول دارد با استفاده از پول های او مقدار زیادی شارژ تلفن همراه خریدم و آن ها را به یکی از دوستانم فروختم. به این ترتیب هیچ ردی از خودم به جا نگذاشتم و به راحتی یک میلیون تومان پول به جیب زدم».

این تنها سرقت این جوان نبود بلکه ادامه بازجویی ها از او نشان داد او در ۵ سرقت دیگر نیز دست داشته است. آرش در این باره گفت: «بعد از این سرقت با همین ترفند به حساب چند نفر دیگر نیز دستبرد زدم اما چون این مبالغ کم بود صاحبان پول ها متوجه کم شدن پول از حساب شان نشدند.»

او درباره چگونگی به دست آوردن رمز دوم حساب طعمه هایش گفت: «وقتی آن ها رمز را به من اعلام می کردند به دور از چشم آن ها رمز و سایر اطلاعات را یادداشت و در فرصتی مناسب نقشه ام را عملی می کردم.»

براساس این گزارش هم اکنون متهم در بازداشت به سر می برد و تحقیقات برای روشن شدن سایر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18225

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر