3

رئیس جمهوری بولیوی بر گسترش همکاری با روسیه در زمینه انرژی هسته ای تاکید کرد

  • کد خبر : 183230
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۶:۵۳

«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی از گسترش همکاری هسته ای روسیه با این کشور استقبال کرد و گفت که روند ساخت مرکز تحقیقات و توسعه فناوری هسته ای در شهر «ال آلتو» واقع در استان «لا پاز» پایتخت کشور توسط روسیه رضیاتبخش است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مورالس ابراز گفت که ما می توانیم پروژه های بزرگ را با همکاری روسیه ،چین و اروپا اجرا کنیم البته دیگر قدرت های بزرگ نیز با سرمایه گذاری و همکاری خود می توانند در پروژه های بزرگ همکاری کنند.
اظهارات مورالس در حالی صورت گرفته که بولیوی و شرکت دولتی «روس اتم» روسیه روز یکشنبه برای اجرای پروژه ساخت مرکز تحقیقات و توسعه در فناوری هسته ای در شهر ال آلتو توافق کردند.
این توافقنامه از سوی «لوییس آلبرتو سانچز» وزیر هیدروکربن و انرژی بولیوی و «سرگئی کرینکو» مدیر کل روس اتم به امضا رسید و پیش بینی می شود که بولیوی برای اجرای این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
این مرکز متشکل از یک شتاب دهنده ذرات ، تأسیسات چند منظوره تابش ، یک راکتور تحقیقات کم قدرت (۲۰۰ کیلووات ) و یک آزمایشگاه تحقیقات هسته ای و توانمند سازی با کاربرد پزشکی و کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183230

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر