1

سازمان ملل: نابرابری های جنسیتی در بازارهای کار جهان روبه گسترش است

  • کد خبر : 183232
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۶:۵۳

سازمان جهانی سازمان ملل ‘ایلو’ کار با اشاره به این که هنوز نا برابری های جنسیتی فاحشی در بازار های کار سراسر جهان به چشم می خورد، اقدامات عاجل برای از میان برداشتن این نابرابری ها را شرط مهم و لازم دستیابی به اهداف توسعه هزاره در سال ۲۰۳۰ دانست.

 

گای رایدر روز دوشنبه با انتشار بیانه ای گفت :بر اساس گزارش ها، زنان جهان برای دسترسی و حفظ کارهای ارزشمند و معقول هنوز همچنان با چالش های شدیدی روبه رو هستند.
وی به نقل از گزارش اخیر این نهاد بین المللی در رابطه با موضوع نا برابری های جنسیتی در بازار های کار که داده هایی از ۱۷۸ کشور را مورد بررسی قرار داده است، گفت که این نابرابری ها در سطح گسترده ای در بازار های کار جهان بچشم می خورد و دستاورد های چشمگیر زنان در حوزه های آموزشی نیز تا کنون قادر نبوده است موجب کاهش این نا برابری ها بشود.
راید اشاره کرده است که در فاصله دو دهه گذشته برغم همه پیشرفت های زنان در کسب دانش و تجربه فقط ۶ دهم در صد از نابرابری های جنیستی کاسته شده و تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی درحالی که حضور زنان به نسبت جمعیت کشور ها در بازار های کار فقط ۴۶ درصد بوده حضور مردان بر همین اساس ۷۲ در صد ثبت شده است.
مدیر کل سازمان بین المللی کار سازمان ملل با بیان این که وقت چندان زیادی برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره نمانده است ، خواستار اقدامات فوری ،موثر و گسترده برای رفع این مشکل و نارسایی جهانی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183232

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر