1

انتقاد به ساخت و سازهای عجیب و غریب در شهر تهران

  • کد خبر : 183337
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲

انتقاد از بخشی نگری در اداره شهر، انتقاد به ساخت و سازهای عجیب و غریب در تهران و جریمه های نادرست راهنمایی و رانندگی در شهر تهران موضوع تذکرات اعضای شورای شهر بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به آمار سوختگی در کشور گفت: مشکل مملکت ما بخشی‌نگری است و هر مسئولی که شروع به سخن گفتن کند اشک همه ما در می‌آید. باید بخشی‌نگری را کنار بگذاریم و همه کارها را در قالب برنامه پیش ببریم.

احمد حکیمی‌پور در ادامه به اتفاقات هفته گذشته شورای شهر اشاره کرد و گفت: هفته پیش اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و در حالی که برخی از اعضای شورا اعلام تذکر کرده بودند اما وقت به آنها نرسید و در نهایت از طریق مسجدجامعی این سخنان در رسانه‌ها منعکس شد.

وی افزود: در آن جلسه هیچ صدایی بلند نشد اما از طرف برخی افراد حرف‌های بدی مطرح شد که کاملا با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت داشت، صحبت‌هایی که مشارکت‌گریزی و یأس برای مردم را در پی داشت.

وی با بیان اینکه باید به این دهن‌کجی‌ها پاسخ داده شود، به اظهارات مجتبی شاکری درباره میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات هفت اسفند اشاره کرد و گفت: آماری که وی اعلام کرد درست نیست چرا که آمار رسمی افراد واجد شرایط ۴.۵ میلیون نفر بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر این اساس ۵۰ درصد مردم تهران پای صندوق‌های رأی بودند که انتظار داریم علت عدم حضور ۵۰ درصد دیگر مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد. ما باید فرمایشات امام را به صورت جامع ببینیم و استفاده نقطه‌ای از این سخنان و فرمایشات درست نیست.

کدام افراد زرنگ، مجوز ساخت وسازهای عجیب و غریب می گیرند

در ادامه جلسه شورای شهر تهران عبدالحسین مختاباد با اشاره به ساخت و سازهای سطح شهر تهران گفت: ساخت‌وسازهای عجیب و غریب در سطح شهر تهران در حال احداث است، این افراد زرنگ چه کسانی هستند که می‌توانند چنین مجوزهایی اخذ کنند؟ بهتر است این ساختمان‌ها تخریب شوند تا عده‌ای فکر نکنند شهرداری دچار مشکل اقتصادی شده و برخی می‌توانند زرنگی کنند و این ساختمان‌ها را بسازند.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد محترقه به راحتی در خیابان‌های شهر به فروش می‌رسد، گفت: یک کودک ۸ ساله در پی منفجر شدن یک منور جان خود را از دست داد این در حالی‌ست که فرد استفاده کننده از این منور اعلام کرده بود نمی‌دانستم چه چیزی تهیه کرده‌ام؛ سوال اینجاست که چرا این فرد باید نسبت به خرید چنین محصولاتی اقدام کند، مگر کار شما ترقه زدن و منور روشن کردن است.

وی افزود: شهرداری باید نقاطی را تعیین کند و قانونی وضع شود که شهروندان حق نداشته باشند جز در مکان‌های تعیین شده اقدامات خودسرانه انجام دهند. در بسیاری از شهرهای دنیا تمام شهر نورافشانی می‌شود اما از بینی کسی خون نمی‌آید.

مختاباد با اشاره به اعلام خبر امحای ۲ هزار تن میوه خارجی قاچاق گفت: بهتر است این میوه‌ها به سربازخانه‌ها، یتیم‌خانه‌ها و برخی دیگر از مراکز خاص ارائه شود. امحاء کردن آنها به هیچ عنوان کار درستی نیست؛ بنده از رئیس شورا می‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کند.

شوکه شدن شهروندان تهران از جریمه های اشتباهی

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در تذکری از شهرداری خواست که تا پایان سال جاری، بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اتفاق ناخوشایندی در حال به وقوع پیوستن است، گفت: شهرداری تهران طلب پیمانکاران را پرداخت نکرده و این مساله باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده؛ به گونه‌ای که برخی مجبور به دریافت پول نزول شده‌اند و این مساله سبب شده که پول‌های ناپاک وارد زندگی مردم شود و پیشنهاد می‌شود شهرداری حداقل در دو هفته پایانی سال ۹۴ بخشی از مطالبات این پیمانکاران را پرداخت کند.

شاکری همچنین با اعلام اینکه هم اکنون که سال به انتها رسیده برخی شهروندان در مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ به منظور تسویه حساب سالانه تخلفات شاهد تکرار جریمه های ورود به طرح ترافیک هستند، گفت: این جریمه ها در حالی اعلام شده اند که این خودروها دارای طرح بوده اند.

وی با انتقاد از اینکه رسیدگی به این تخلفات غیرمجاز حجم زیادی از کار اضافی و تردد بی دلیل در شهر ایجاد کرده است، ادامه داد: از پلیس راهور تهران و معاونت حمل و نقل می خواهم تمهیداتی در این زمینه بیندیشند.

شاکری با اشاره به اینکه در برخی قبض های عدم خلافی حتی تا ۱۰ مرتبه این تخلفات تکرار شده اند، افزود: وقتی مردم در روزهای آخر سال برای تسویه حساب می روند، شوکه می شوند در حالی که نباید این اتفاق رخ دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183337

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر