1

باید مشکلات قانونی در مسیر شورای نگهبان را اصلاح کرد

  • کد خبر : 183413
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به وظایف خطیر شورای نگهبان گفت: این نهاد مقدس همیشه خار چشم دشمنان و سنگر حمایت از حق الناس بوده است.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات تراز پایداری نظام‌ها محسوب می‌شود. زمانی که مردم کشوری به پای صندوق رای می‌آیند، در واقع اعلام وفاداری و پشتیبانی از آن نظام را دارند.

وی حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق های رای در هفتم اسفندماه را یک حماسه بزرگ خواند و گفت: حضور ۶۲ درصدی تقریبا در بین انتخابات‌های نظام‌های سیاسی دنیا کم نظیر است به ویژه کشورهایی که درباره دموکراسی و مردم سالاری و این قبیل موضوعات ادعاهایی را دارند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای یعنی پایداری نظام و استحکام نظام جمهوری اسلامی و یعنی اینکه ملت به انقلاب و اصول آن پایبند بوده و به آن اعتقاد دارند.

وی با اشاره به وظایف نهاد قانونی شورای نگهبان، این شورا را از نهادهای اساسی جمهوری اسلامی دانست که همیشه مورد حمله و تهاجم دشمنان، معاندین، استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی، منافقان و همه گروه‌های ضد انقلاب قرار داشته و دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود شورای نگهبان را سنگر حفاظت و حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام عنوان کرد و ادامه داد: شورای نگهبان سنگر حمایت از حق الناس و حق انتخاب ملت است. این نهاد همیشه خار چشم دشمنان بوده و سخت‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی به این نهاد مقدس حمله و اهانت و آن را تخریب کرده‌اند.

نقوی حسینی همچنین تاکید کرد که اگر شورای نگهبان در برخی موارد با مشکلات و موانع قانونی روبرو است این موانع باید برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای نگهبان باید صلاحیت کاندیداها را در هر انتخاباتی تایید کند، خاطرنشان کرد: این نهاد اگر احراز صلاحیت نکند شرعا و قانونا نمی‌تواند فرد را تائید کند. واضح است که تنها ۲۰ روز برای احراز صلاحیت بیش از ۱۲ هزار نفر زمان کمی است. شورای نگهبان با مشکلات و مسائلی روبرو می‌شود لذا باید این مشکل قانونی برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ورود مجلس به این میان موضوع را ضروری عنوان کرد و گفت: مجلس باید این قانون بررسی صلاحیت‌ها را به گونه‌ای اصلاح کند که صلاحیت همه کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند در طول سال مورد بررسی قرار گیرد و تنها در ایام ثبت نام تا شروع انتخابات تبلیغاتی متراکم نشود بنابراین می‌شود راه‌حل قانونی در این زمینه پیدا کرد.

نقوی حسینی در خاتمه تاکید کرد: همه دلسوزان نظام و کسانی که در مدار و چارچوب نظام جمهوری اسلامی هستند موظفند این نهاد مقدس را حمایت کنند چرا که شورای نگهبان مورد تهاجم کشورهای استعماری، صهیونیست‌ها، همه دشمنان انقلاب اسلامی‌، معاندین، ضد انقلاب‌ها، منافقین و فتنه گران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183413

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر