1

پارلمان انگلیس خواستار توضیح دولت درباره طرح اعزام نظامیان به لیبی شد

  • کد خبر : 183870
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار توضیح دولت این کشور درباره طرح اعزام هزار نظامی به لیبی شدند.

     به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ایندپندنت، نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از آن خواستار توضیح دولت درباره اعزام نظامیان انگلیسی به لیبی شدند که مطلع شدند، قرار است وزارت دفاع این کشور این هفته با اعزام این نظامیان برای مبارزه با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در لیبی موافقت کند.

کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس اعلام کرد، اعضای این کمیته در سفر اخیر خود به شمال آفریقا مطلع شدند که دولت انگلیس قرار است طرح  اعزام نظامیان را برای شرکت در ماموریت آموزش نیروهای امنیتی لیبی برای بهبود مبارزه با داعش نهایی کند.
وزارت دفاع انگلیس سه شنبه هر گونه تصمیم گیری یا دستیابی به توافق را در این خصوص تکذیب کرد، اما منابع آگاه اعلام کردند، به نظر می رسد زمان اعزام این نیروی بین المللی به لیبی روز به روز نزدیک تر می شود.
فرماندهان ارتش انگلیس، طرح اعزام هزار نظامی را برای ملحق شدن به گروه تحت هدایت ایتالیا به منظور آموزش و مشاوره نیروهای امنیتی لیبی تدوین کرده اند. اما اعضای دولت اعلام کرده اند، با توجه به اینکه لیبی هنوز دو دولت رقیب دارد، نظامیان خود را به لیبی اعزام نخواهد کرد.
کریسپین بلانت، رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس در نامه ای به فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه این کشور نوشت، مطلع شده است که نیرویی بین المللی قرار است ارتش لیبی را آموزش نظامی دهد. وی تصریح کرد، این کمیته فعالیت های دولت انگلیس را زیر نظر خواهد گرفت.
در این نامه آمده است: به نظر می رسد وزیر دفاع با همکاری انگلیس با این نیروی بین المللی در نشستی اروپایی که این هفته برگزار می شود، موافقت خواهد کرد. در حال حاضر دغدغه مجلس عوام، موضوع اعزام پیشگیرانه نظامیان انگلیسی است.»
رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس در نامه خود از وزیر امور خارجه خواست پیش از آنکه وزیر دفاع با همکاری انگلیس با هر نیروی بین المللی موافقت کند، دولت، مجلس عوام را از جزئیات طرح خود درباره هر گونه اعزام نظامیان انگلیسی به لیبی مطلع کند و توضیح دهد که اعزام این نظامیان چگونه اهداف سیاستگذاری کشور را تامین می کند. سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت، در این باره هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.
سخنگوی دولت نیز گفت: سخنانی که اعضای کمیته امور خارجی مجلس عوام در سفر اخیر خود به شمال آفریقا شنیده اند، اشتباه است. هیچ طرحی برای گسترش حملات هوایی در لیبی یا اعزام نظامیان انگلیسی برای تامین امنیت در این کشور وجود ندارد. بنابراین اینکه می گویند، وزیر دفاع این هفته با مشارکت نظامی انگلیس در لیبی موافقت خواهد کرد، اشتباه است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=183870

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر