3

اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها با رویکردها و شیوه‌های ارشادی

  • کد خبر : 18444
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵

اتاق‌های مد برای ارائه بهترین مدهای ایرانی ـ اسلامی با دوخت و کیفیت مناسب در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود. مدیر گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح پرنیا «به معنی پارچه حریر» با نگاه طراحی برند دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: براساس […]

اتاق‌های مد برای ارائه بهترین مدهای ایرانی ـ اسلامی با دوخت و کیفیت مناسب در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

مدیر گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح پرنیا «به معنی پارچه حریر» با نگاه طراحی برند دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: براساس این طرح، اتاق‌های مد برای ارائه بهترین مدهای ایرانی ـ اسلامی با دوخت و کیفیت مناسب در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

فاطمه بلغانی با بیان این‌که درحال حاضر طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها با رویکردها و شیوه‌های مختلفی همچون ارشادی، انضباطی و … اجرایی می‌شود، گفت: دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، در جهت تحقق اهداف قانون ساماندهی مد و لباس مجلس و در راستای همسان‌سازی پوشش دانشجویی با در نظر گرفتن سلیقه قشر جوان و رعایت الگوی اسلامی ـ ایرانی رویکرد خود را در این زمینه فرهنگی، ایجابی و ترویج مدهای ملی و بومی قرار داده است.

وی تصریح کرد: برای ترویج مدهای ملی و بومی، موضوع‌ انتشار ژورنال‌های دانشجویی جهت نشر الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی – اسلامی با استفاده از طرح‌ها و سلایق مختلف بومی اهمیت بسزایی دارد.

بلغانی درخصوص شرایط کلی طرح‌ها و مدل‌های پوشش دانشجویی جهت نشر در ژورنال و ارائه آن در اتاق‌های مد دانشجویی دختران گفت: از جمله این شرایط می‌توان به انطباق با موازین شرعی حجاب اسلامی، بهره‌مندی اینگونه طرح‌ها از خلاقیت دانشجویان، انطباق بر فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، مدنظر قراردادن فصول و همچنین شرایط بومی هر منطقه اشاره کرد.

بلغانی افزود: در این طرح مدنظر قرار دادن زیبایی و خلاقیت در طراحی داخلی مزون در دانشگاه به سبک ایرانی ـ اسلامی، بهره‌مندی از بهترین و خلاق‌ترین دانشجویان و اساتید در رشته طراحی و دوخت لباس، درنظر داشتن قدرت خرید دانشجویان و ارائه این گونه مدها با قیمت بسیار مناسب مطرح است.

منبع:  ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18444

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر