2

۳۰هزار غیرنظامی توسط ناتو به قتل رسیده اند؟

  • کد خبر : 18606
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲

افق نیوز – حتی اگر قطعنامه سازمان ملل که دست کشورهای شرکت‌کننده در عملیات لیبی را باز گذاشته بود، حفاظت از افراد غیر نظامی و حمایت از نیروهای در حال پیشرفت از راه هوا را نمی‌توان یکسان تلقی کرد. وزارت بهداشت و درمان جدید لیبی اعلام کرد: حداقل سی هزار نفر از مردم غیر نظامی […]

افق نیوز – حتی اگر قطعنامه سازمان ملل که دست کشورهای شرکت‌کننده در عملیات لیبی را باز گذاشته بود، حفاظت از افراد غیر نظامی و حمایت از نیروهای در حال پیشرفت از راه هوا را نمی‌توان یکسان تلقی کرد.

وزارت بهداشت و درمان جدید لیبی اعلام کرد: حداقل سی هزار نفر از مردم غیر نظامی این کشور در بمباران های ناتو در طول هفت ماه گذشته این کشور کشته شده اند.

به گزارش منابع خبری از طرابلس ، شمار این کشته شدگان ، بیشترین تعداد قربانیان در مقایسه با کشورهای عربی درگیر موج قیام است در حالی که لیبی کمترین تعداد جمعیت را نسبت به آنان دارا می باشد.

جت‌های جنگنده ناتو به هنگام تسخیر هر شهری توسط انقلابیون، با بمباران‌های خود راه را برای آنها هموار کردند. حتی اگر قطعنامه سازمان ملل که دست کشورهای شرکت‌کننده در عملیات لیبی را باز گذاشته بود، حفاظت از افراد غیر نظامی و حمایت از نیروهای در حال پیشرفت از راه هوا را نمی‌توان یکسان تلقی کرد.

برای دریافتن این تفاوت، نیازی به نظر کارشناسان نیست. در جنگ کوزوو، ناتو به عنوان نیروی هوایی UCK عمل کرد. در لیبی همان نقش را برای اپوزیسیون ضد قذافی بر عهده گرفت.

 * چرا ناتو در لیبی مداخله نظامی کرد؟

گفته می شود ، انتشار اخبار تایید نشده در باره حمله نیروی هوایی قذافی به تظاهرات آرام مردمی ، دلیل اصلی مداخله نظامی ناتو در لیبی بوده است.

مشخص نیست که این مسأله صحت داشته است یا خیر. نه دفتر دبیر کل سازمان ملل در نیویورک، نه پنتاگون در واشنگتن، نه یک سفارت‌خانه غربی در طرابلس و نه هیج منبع مستقل دیگری نتوانستند، این اخبار وحشتناک را تأیید کنند.

 اقداماتی که در منازعات جنگی در درگیری‌های مسلحانه، پای افراد بی‌گناه را به میان می‌کشند، غیر قانونی هستند. شورای امنیت سازمان ملل، زمانی که در ماه مارس دومین قطعنامه خود در مورد لیبی را تنظیم کرد، بنای کار خود را بر یک تحریم تسلیحاتی گذاشته بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18606

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر