1

فرانسه برنده مناقصه ساخت ۱۲ زیردریایی در استرالیا شد

  • کد خبر : 186602
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

یک شرکت فرانسوی در رقابت با آلمان و ژاپن برنده قرارداد حدود ۵۰ میلیارد دلاری استرالیا (حدود ۴۰ میلیارد دلار آمریکا) برای طراحی و ساخت ۱۲ زیردریایی جدید ناوگان دریایی استرالیا شد که دولت فدرال استرالیا وعده ایجاد هزاران شغل درپی این قرارداد را داده است.

به گزارش ایرنا، این قرارداد بزرگ در تب وتاب پیش از انتخابات استرالیا منعقد شد که قرار است تیر ماه امسال برگزار شود. براساس قرارداد فرانسه و استرالیا این زیردریایی ها در کارخانه کشتی سازی شهر آدلاید ساخته می شود.
‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر استرالیا امروز سه شنبه به شهر آدلاید پرواز کرد تا به طور رسمی برنده شدن گروه صنعتی فرانسوی ‘د.سی. ان. اس’ را تایید کند، قراردادی که ‘فرانسوا اولاند’ رئیس جمهوری فرانسه نیز آن را ‘تاریخی’ خواند.
به نوشته تارنمای ‘ای.بی.سی’، ‘ماریسه پین’ وزیر دفاع استرالیا و ‘کریستوفر پینه’ همکار محلی کابینه در استرالیای جنوبی نیز در این آیین حضور داشتند.
نخست وزیر استرالیا معتقد است با ساخت این زیردریایی ها در آدلاید دو هزار و ۸۰۰ شغل در منطقه و کشور ایجاد می شود، محوری که ترنبول تلاش دارد از اکنون در تبلیغات انتخاباتی از آن بهره برداری کند.
ترنبول گفت: این یک روز بزرگ برای نیروی دریایی استرالیا است، یک روز بزرگ برای اقتصاد استرالیا در قرن ۲۱ و یک روز بزرگ برای مشاغل در آینده است.
دولت استرالیا تایید کرده است در حالی که بخش عمده ای از ساخت زیردریایی در آدلاید انجام می شود، قطعاتی از این زیردریایی ها از کشورها دیگر از جمله آمریکا تامین می شود.
شرکت فرانسوی ‘د.سی. ان. اس’ متخصص ساخت تجهیزات نظامی دریایی در مناقصه استرالیا مقابل شرکت ‘تیسن‌ کروپ’ آلمان و یک کنسرسیوم ژاپنی شامل چند شرکت از جمله ‘میتسوبیشی’ پیروز شد.
وزیر دفاع استرالیا نیز با اشاره به اهمیت امنیت ملی و تقویت نیروی دریایی، گفت که شرکت فرانسوی پس از یک فرایند ارزیابی رقابتی ۱۵ ماه برنده این مناقصه شد.
وی گفت: این نشان دهنده این واقعیت است که ما یک کشور تجاری مبتنی بر دریا هستیم و امنیت ملی و اقتصادی ما به محیط دریایی منطقه مرتبط است.
فرانسه براساس این قرارداد ۱۲ زیردریایی به طول ۹۰ متر و وزن چهار هزار تن به استرالیا تحویل می دهد.
این زیردریایی ها از نوع زیردریایی هسته ای ‘باراکودا’ هستند که هم اکنون در بندر ‘شربورگ’ و در کارگاه های شرکت فرانسوی ساخته می شوند.
فرانسه طبق قرارداد باید فناوری ساخت زیردریایی را به فروش برساند و خط تولید را در ‘آدلاید’ استرالیا راه اندازی و آموزش نیروها را بر عهده گیرد.
تعمیر و نگهداری ۵۰ ساله زیردریایی ها از تعهدات فرانسه به استرالیا در این قرارداد فروش و ساخت زیردریایی های رادارگریز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186602

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر