4

کنفرانسی بین المللی با هدف تقویت همکاری های منطقه ای

  • کد خبر : 19124
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

استانبول امروز ، چهارشنبه میزبان کنفرانسی بین المللی با هدف تقویت همکاری های منطقه ای به منظور برقراری صلح و شکوفایی در افغانستان خواهد بود. انتظار می رود حدود بیست کشور و سازمان ، از جمله کشورهای همسایه افغانستان ، در این کنفرانس با موضوع امنیت و همکاری در آسیا شرکت کنند. ترکیه و افغانستان […]

استانبول امروز ، چهارشنبه میزبان کنفرانسی بین المللی با هدف تقویت همکاری های منطقه ای به منظور برقراری صلح و شکوفایی در افغانستان خواهد بود. انتظار می رود حدود بیست کشور و سازمان ، از جمله کشورهای همسایه افغانستان ، در این کنفرانس با موضوع امنیت و همکاری در آسیا شرکت کنند.

ترکیه و افغانستان برگزار کنندگان این کنفرانس هستند. قرار است آلن ژوپه و گیدو وستروله ، وزیران امور خارجه فرانسه و آلمان نیز در این کنفرانس شرکت کنند.

این کنفرانس بعد از ظهر امروز با بیانیه مطبوعاتی مشترک برگزار کنندگان آن ، پایان خواهد یافت. علی اکبر صالحی ، وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار شرکت خواهد کرد.

هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به علت مرگ مادرش سفر خود را به استانبول لغو کرد. حامد کرزای ، رئیس جمهور افغانستان به ویژه قرار است فهرست مناطق و استان های این کشور را که در دومین بخش فرایند انتقال قرار دارند ، اعلام کند که در چارچوب آن نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (ایساف) مسئولیت تامین امنیت را به نیروهای امنیتی افغان واگذار می کند. نخستین بخش که شامل هفت منطقه بود ، ماه ژوییه اعلام شد.

این روند باید تا پایان سال دو هزار و چهارده پایان گیرد ، یعنی زمانی که پیش بینی می شود ناتو همه نیروهای جنگی خود را از افغانستان خارج کند. این کنفرانس بین المللی در حالی برگزار می شود که روز سه شنبه نیز نشست سه جانبه ترکیه ، افغانستان و پاکستان به ریاست عبدالله گل ، رئیس جمهور ترکیه برگزار شد.

این نشست با تصمیم کابل و اسلام آباد در مورد توضیح درباره ترور برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور پیشین افغانستان پایان یافت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول ، کنفرانس استانبول اوایل دسامبر با کنفرانس بن ، در آلمان دنبال خواهد شد.

در کنفرانس بن نیز کشورهای کمک کننده اصلی، به آینده افغانستان به خصوص پس از سال دو هزار و چهارده خواهند پرداخت/واحد خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر