2

جوانان اسپانیایی بیشتر طرفدار احزاب چپ هستند/ نزول محبوبیت احزاب سنتی بین جوانان

  • کد خبر : 191560
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

جمعیت جوان اسپانیایی بر اساس داده های یک نظرسنجی بیشتر طرفدار احزاب چپ هستند و بیشتر از نظام چندحزبی در مقابل نظام دو حزبی دفاع می‌ کنند و محبوبیت حزب حاکم راست گرا و حزب سوسیالیست که پیش از این زمام امور را در این کشور در دست داشت، بین آنها بشدت رو به افول است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز چهارشنبه ال پاییس، نتایج این نظرسنجی که موسسه متروسکوپیا به سفارش روزنامه ال پاییس در باره میزان محبوبیت احزاب و روسای آنها در بین جوانان اسپانیا بین ۱۸ تا ۳۴ ساله در انتخابات نخست وزیری ۲۶ ژوئن (۶ تیر) انجام داده، حکایت از آن دارد که نظر قشر جوان کشور با دیدگاه کلی عامه مردم متفاوت است.
بر این اساس، جوانان اسپانیا چپ گرا هستند و نظام چند حزبی را به نظام دوحزبی فعلی ترجیح می دهند. در همین راستا ائتلاف ‘اونیدوس-پودموس’ به صورت قاطع گزینه اول جوانان اسپانیا است و از منظر فردی نیز «پابلو ایگلسیاس» رهبر حزب (چپ گرای) پودموس محبوبترین سیاستمدار در بین جوانان این کشور است.
از منظر ائتلاف های پس از انتخاباتی نیز ائتلاف احتمالی بین حزب سوسیالیست و تشکل اونیدوس-پودموس رای اول جوانان اسپانیا در این نظرسنجی را به خود اختصاص داده است.
۴۳٫۶ درصد جوانان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده اند که به ائتلاف اونیدوس-پودموس رای می دهند، در حالیکه نظرسنجی از عامه مردم (بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی) این ائتلاف را با رای ۲۶ درصد رای در جایگاه دوم قرار داده است.
حزب حاکم مردمی که با ۲۹ درصد جایگاه اول نظرسنجی متروسکوپیا از عامه مردم را به خود اختصاص داده است، در بین جوانان فقط ۱۷٫۲ درصد محبوبیت دارد و در جایگاه سوم ایستاده است.
سوسیالیست ها هم که با ۲۰٫۵ درصد در جایگاه سوم نظرسنجی عمومی قرار گرفته بودند، در بین جوانان فقط ۱۳٫۴ درصد رای آورده اند و در جایگاه چهارم ایستاده اند.
حزب شهروندان نیز با ۱۷٫۴ درصد محبوبیت در بین جوانان در رده دوم این بخش ایستاده است، در حالیکه در نظرسنجی عمومی با ۱۴٫۵ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=191560

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر