3

فعال‌سازی ۶۵۰ هزار کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی

  • کد خبر : 19884
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

۶۵۰ هزار کارمند کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی گرفتند با‌ فعال‌سازی ۶۵۰ هزار کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی و ثبت ۶۱۰ میلیارد ریال رکورد خرید وارد فاز بهره‌برداری شد و آن‌گونه که مدیر اجرایی طرح خرید اعتباری کارکنان دولت می‌گوید ۳۰۰ هزار کارت اعتباری دیگر طی یک ماه آینده در اختیار کارمندان دولت قرار می‌گیرد. […]

۶۵۰ هزار کارمند کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی گرفتند
با‌ فعال‌سازی ۶۵۰ هزار کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی و ثبت ۶۱۰ میلیارد ریال رکورد خرید وارد فاز بهره‌برداری شد و آن‌گونه که مدیر اجرایی طرح خرید اعتباری کارکنان دولت می‌گوید ۳۰۰ هزار کارت اعتباری دیگر طی یک ماه آینده در اختیار کارمندان دولت قرار می‌گیرد.

طرح خرید اعتباری کارگران و کارکنان دولت که به دلیل مزایای متعدد با استقبال کارمندان، کارگران و نیز تولیدکنندگان داخلی مواجه شده است،

با‌ فعال‌سازی ۶۵۰ هزار کارت خرید ۵/۱ میلیون تومانی صادر شده و ثبت ۶۱۰ میلیارد ریال رکورد خرید وارد فاز بهره‌برداری شد و آن‌گونه که مدیر اجرایی این طرح می‌گوید ۳۰۰ هزار کارت اعتباری دیگر طی یک ماه آینده در اختیار کارمندان دولت قرار می‌گیرد.

این طرح از جمله طرح‌هایی بود که سال گذشته از سوی شورای عالی اشتغال برای تحریک بازار و افزایش قدرت خرید مردم ارائه شد تا ضمن ایجاد رونق در تولید کالاهای داخلی به حفظ و ارتقای اشتغال در جامعه کمک کند.

طرح خرید اعتباری (میزان یک) اردیبهشت‌ماه سال گذشته با صدور نمادین نخستین کارت خرید افتتاح و مقرر شد بتدریج با تحت پوشش قراردادن کارمندان دولت به کارگران و بازنشستگان تعمیم داده شود.

عباس قلی‌زاده، مدیراجرایی طرح خرید اعتباری کارکنان دولت به می‌گوید: تاکنون اطلاعات ۵/۱ میلیون نفر از کارکنان دولت در اختیاربانک ها قرار گرفته و برای ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت، کارت خرید اعتباری ۵/۱ میلیون تومانی صادر و در اختیار آنان قرار گرفته است و ۳۰۰ هزار کارت خرید دیگر نیز هم‌اکنون در حال صدور است و طی یک ماه آینده در اختیار کارکنان دولت قرار می‌گیرد.

در قالب طرح خرید اعتباری، یک کارت با اعتبار ۵/۱ میلیون تومان در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد و او می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح (از جمله شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای) و فروشگاه‌های اختصاصی تولیدکنندگان نسبت به خرید اقلام متنوع اقدام کند. اقساط این خرید، دو ساله با کارمزد ۴ درصد از حقوق کارکنان دولت کسر و همزمان با بازپرداخت هر قسط به همان میزان مجدداً به موجودی کارت افزوده می‌شود بطوری که همزمان با بازپرداخت آخرین قسط، موجودی کارت مجدداً به سطح ۵/۱ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته مدیر اجرایی طرح میزان یک ، هم‌اکنون دارندگان کارت‌های خرید اعتباری می‌توانند با مراجعه به ۳هزار فروشگاه عضو طرح، نسبت به خرید ۱۳ هزار قلم کالا در هشت گروه کالایی شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم چینی و لوستر، شیشه و بلور، لوازم صوتی و تصویری، فرش ماشینی و موکت، لوازم خانگی،‌ مبلمان و سرویس خواب، فرش دستباف و صنایع دستی اقدام کنند.

علاوه بر هشت گروه کالایی مذکور، برای ورود شش گروه کالایی دیگر مذاکراتی توسط مسئولان این طرح با تولیدکنندگان و تشکل‌های مربوطه در حال انجام است که به گفته قلی‌زاده، گروه مواد غذایی و لوازم و قطعات یدکی خودرو بزودی نهایی شده و این اقلام به سبد خرید طرح میزان افزوده می‌شوند.او می‌گوید: دوچرخه و موتوسیکلت، کامپیوتر و لوازم اداری، مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی و لوازم التحریر هم گروه‌های کالایی دیگری هستند که ورود آنها به طرح را در دست اقدام و مذاکره داریم.

صف ورود تولیدکنندگان به طرح میزان

هم‌اکنون ۶۷۰ تولیدکننده بزرگ ملی و استانی برای فروش تولیدات خود در قالب کارت خرید اعتباری به این طرح پیوسته‌اند و به گفته قلی‌زاده، درخواست ۱۰۰ تولیدکننده هم در دست بررسی قرار دارد.

او می‌گوید: لازمه پیوستن تولیدکنندگان به این طرح آن است که تولیدات آنها دارای شناسنامه ملی یا همان ایران‌کد باشد و عمده ۱۰۰ درخواستی که وجود دارد، در حال طی مراحل برای دریافت این کد هستند. برخلاف برخی ادعاها، ۶۷۰ تولیدکننده‌ای که تاکنون به طرح خرید اعتباری پیوسته‌اند، از تولیدکنندگان بزرگ و نام‌آشنای کشور هستند و تولیداتشان از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با اقلام مشابه خارجی است.

تولیدکنندگان استانی هم فعال شدند

تولیدکنندگانی که در این طرح مشارکت می‌کنند معتقدند طرح خرید اعتباری در حمایت از تولید داخلی در افزایش سطح تولید و حفظ اشتغال بسیار مؤثر است. اما آن‌گونه که قلی‌زاده می‌گوید تا چند ماه قبل، بیشتر تولیدکنندگانی که به این طرح پیوسته بودند، تولیدکنندگان بزرگ ملی بودند به همین دلیل زمینه‌ای فراهم شد تا تولیدکنندگان خوشنام و صاحب برند هم با پیوستن به این طرح، مورد حمایت قرار بگیرند.در همین راستا، کمیته‌های استانی طرح میزان با عضویت رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، کار و امور اجتماعی، رؤسای مجامع صنفی، رؤسای بانک‌های عامل و معاونان برنامه‌ریزی استان‌ها تشکیل شد و طی دو ماه گذشته ۵۰ تولیدکننده استانی از ۱۶ استان کشور از طریق امضای تفاهمنامه با این کمیته‌ها، به طرح میزان یک پیوسته‌اند.

قلی‌زاده تأکید دارد: ممکن است برخی تولیدکنندگان استانی چندان نام آشنا نباشند اما تولیداتشان کاملاً کیفی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیاست. بخشی از کارت‌های اعتباری صادر شده نیز مربوط به همین استان‌هاست. پیش‌بینی قلی‌زاده این است که تا پایان امسال تمام استان‌های کشور در زمینه طرح خرید اعتباری فعال شوند.

نخستین اقساط کسر شد

آیا خریدی با کارت‌های خرید ۵/۱میلیون تومانی انجام شده است؟قلی‌زاده می‌گوید: طی ماه‌های گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال خرید توسط کارت‌های اعتباری صادرشده توسط بانک ملی و ۱۰ میلیارد ریال خرید توسط کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک کشاورزی انجام شده و نخستین قسط این خریدها نیز مهرماه از حقوق دارندگان کارت‌ها کسر گردیده است.

اما چرا سایر بانک‌های عضو طرح تراکنشی نداشته‌اند؟ مدیر طرح خرید اعتباری این‌گونه پاسخ می‌دهد: بانک‌های ملت، سامان و پست‌بانک در حال صدور کارت هستند و هنوز کارتی تحویل نداده‌اند.او در عین حال توضیح می‌دهد: صدور کارت براساس این لیست‌های کلی مشکلی ندارد و انجام می‌شود اما قبل از تحویل کارت‌ها، باید حتماً لیست‌های تفکیک‌شده توسط ذیحسابان هر مجموعه ارائه شود.

به گفته مدیر طرح خرید اعتباری، مزایای این طرح به گونه‌ای است که قوه قضائیه، ۱۸۰ دانشگاه کشور و حتی بانک‌های عامل ، درخواست داده‌اند کارکنانشان به این طرح بپیوندند که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

شبکه ایران_ فرشته رفیعی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19884

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر