3

ابراز نگرانی رادیو مسکو از تلاشهای هاشمی در رفع انزوای سیاسی ایران!

  • کد خبر : 19890
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

درخواست ری‌شهری از هاشمی: اختیار وزارت اطلاعات به صورت سازمان به رئیس‌جمهور واگذار شود خبر رئیس‌جمهور شدن جرج بوش به هاشمی داده‌شد ساعت نه و نیم به مجلس رسیدم. در گزارش ها آمده که جرج بوش به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده است . آقای مجتهدی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه بهبهان آمد. برای […]

  • درخواست ری‌شهری از هاشمی: اختیار وزارت اطلاعات به صورت سازمان به رئیس‌جمهور واگذار شود
  • خبر رئیس‌جمهور شدن جرج بوش به هاشمی داده‌شد

ساعت نه و نیم به مجلس رسیدم. در گزارش ها آمده که جرج بوش به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده است . آقای مجتهدی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه بهبهان آمد. برای ساخت بیمارستان در بهبهان کمک خواست.
آقای ری شهری [وزیر اطلاعات] آمد. در مورد عدم همکاری من در تصویب پیشنهاد وزارت اطلاعات در مجمع تشخیص مصلحت گله کرد. خواسته بودند همه اطلاعات های دیگر منحل شود و وزارت تبدیل به سازمان شده و زیر نظر رئیس جمهور باشد. توضیحات قانع کننده دادم. آقای [دریادار] ملک زادگان فرمانده نداجا [= نیروی دریا یی ارتش] آمد و گزارش مین روبی را داد و برای تعمیر ناو سبلان کمک گرفت.
عصر به جلسه شورای بازسازی رفتم. گزارش کمیته بررسی بازرگانی آزاد را آوردند . قرار شد تا یک هفته دیگر برنامه آزاد کردن تعدادی از اقلام وارداتی را بیاورند. آقای [محمد جواد] لاریجانی آمد. درباره سیاست مذاکره با معاون وزارت خارجه شوروی در خصوص افغانستان که فردا به ایران می آید و درباره مذاکرات ژنو استفسار کرد. اطلاع داد که احتمالاً فردا تجدید روابط با انگلیس اعلام می شود ۱/ درباره دولت و سیاست بازسازی هم مذاکره کردیم. به خانه آمدم.

١ – بخش فارسی رادیو مسکو در این باره گفت: « برطبق گزار شهای خبرگزاریهای جهان، ایران و انگلستان درباره از سرگیری روابط سیاسی در ابعاد کامل به توافق رسیدند. اخیراً دیپلماسی ایران در جهات مختلفی دست به اقدام زده است. آنچه که به جهت عمده یعنی مذاکرات ایران و عراق در ژنو مربوط است، باید گفت که پیشرفت محسوسی در آنجا حاصل نشده است، اما در جهات دیگر موفقیت‌های آشکار و روشن دیده می‌شود. همان طوری که خبرگزاری رویتر خاطرنشان ساخت از سرگیری روابط سیاسی ایران با انگلستان در سطح سفرا آخرین گام در کارزار تهران جهت بیرون آمدن از انزوای سیاسی است. قبلاً ایران روابط سیاسی خود را با فرانسه، کانادا، کویت و بحرین در سطح عالی تری قرار داد. این روزها هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس ایران به طور کامل ماهیت این تغییرات را تشریح کرد. روش جدید ایران که حداقل رسماً اعلام شده، با مساعد شدن جو بین‌المللی در جهان همراه است.»
منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۷ « پایان دفاع، آغاز بازسازی » – دفتر نشر معارف انقلاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19890

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر