4

ایران یک قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار در سطح بین‌المللی است/پیشرفت مناسبات دو کشور با رفع تحریم‌ها

  • کد خبر : 202878
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران وچک گفت: با برداشتن موانعی مانند تحریم ها، شاهد پیشرفت مناسبات بین دو کشور به خصوص در حوزه بانکی خواهیم بود.

ایران یک قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار در سطح بین‌المللی است/پیشرفت مناسبات دو کشور با رفع تحریم‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمهدی فرشادان، ضمن اشاره به دیدار با پارمیسل سوبوتکا نایب رییس اول مجلس سنای جمهوری چک شب گذشته (۲۵ مهر ماه)، گفت: اهمیت دیپلماسی در ارتقای سطح روابط کشورها، علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح روابط با جمهوری چک و بخصوص ارتباطات دوسویه مجالس دو کشور در زمینه های مختلف را یادآور شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و کشوری تاثیرگذار در سطح بین المللی در زمینه های مختلف، تصریح کرد: امید است با برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه روابط از جمله تحریم ها، شاهد پیشرفت مناسبات بین دو کشور به خصوص در حوزه بانکی باشیم.

این نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان کردستان، سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، دامپروری، معادن و بسیاری دیگر از حوزه ها در استان را سودآور خواند و گفت: استان کردستان سهمی ۴۰ هزارتنی از مجموعه ۵۰ هزارتن توت فرنگی تولیدی در کشور را دارد و این یک مزیت برای استان است.

وی ادامه داد: ظرفیت کردستان در بخش آب و منابع آبی و باغداری و تولید محصولات متنوع باغی می تواند زمینه ای مناسب برای ارتباط سرمایه گذاران کشور چک با استان کردستان علاوه بر روابط بین دو کشور ایران و جمهوری چک باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران وجمهوری چک، حوزه دامپروری استان کردستان را دارای ظرفیت های بسیار خوبی دانست و با اشاره به اینکه کردستان سرشار از مراتع و منابع طبیعی بکر است، تاکید کرد: اگر در کنار بهره گیری از ظرفیت های عظیم انسانی توجه لازم به منابع آبی، کشاورزی، دامپروری و بخش معدن استان شود، توسعه پایدار کردستان به آسانی محقق خواهد شد./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر