1

دولت‌تلاش‌کرده گام‌های موثری برای رفع مشکلات بردارد

  • کد خبر : 203909
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰

دولت تلاش کرده است در حوزه سیاست داخلی و خارجی گام های موثری برای رفع مشکلات کشور بردارد/ آیت الله مظاهری : ۲۰ سال است که شما را می شناسم و در این مدت نقطه ضعفی از شما ندیده ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،معاون اول رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) با آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه استان اصفهان دیدار و گزارشی از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور به ایشان ارائه کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رییس جمهور به آیت الله مظاهری گفت: دولت از ابتدای کار با اولویت بندی مسائل در عرصه های مختلف تلاش کرده است تا در حوزه سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد گام های موثری برای رفع مشکلات کشور بردارد.
وی با اشاره به توفیق دولت در مذاکرات هسته ای و نتایج برجام گفت: با وجود برخی کاستی ها دولت با اشراف مسائل توافق شده را پیگیری می کند تا تعهدات طرف مقابل در برجام اجرایی شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: خوشبختانه امروز در زمینه صادرات و واردات کالا، دستیابی به فناوری های نوین، گشایش های خوبی ایجاد شده هرچند هنوز در زمینه بانکی مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری این مسائل نیز مرتفع خواهد شد.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه گام های دولت در حوزه اقتصاد نظیر کاهش تورم چشمگیر بوده است تصریح کرد: در حال حاضر رکود اقتصادی نیز با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده اند در حال برطرف شدن است و انشاءالله با کمک همه دستگاه ها و حرکت در مسیر و نقشه راهی که تعیین شده کشور از رکود نیز خارج شود.
وی با بیان اینکه بار اصلی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بر دوش دولت است، گفت: متاسفانه در کشور ما نوعی عادت و فرهنگ وجود دارد که وقتی سیاستی ابلاغ می شود آن را بهانه می کنند برای فشار به طرف مقابل در حالی که اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی بر عهده همه دستگاه ها و نهادها و افراد است و همه باید در این زمینه فعال شویم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه برای نخستین بار توانسته ایم میزان صادرات غیرنفتی کشور را بیشتر از واردات کنیم، گفت: روزی داشتن اقتصادی که وابسته به نفت نباشد آرزوی ما بود و امروز میزان صادرات غیرنفتی ما بیشتر از واردات است.
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه های تولیدی نیمه فعال و صنایع کوچک و متوسط گفت: این برنامه ها موجب تحرک اقتصادی می شود و رونق را به اقتصاد کشور بازخواهد گرداند.
دکتر جهانگیری سپس به انسجام خوب سیاسی در داخل کشور و کم شدن فضای تهمت و بدگویی در سپهر سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: امروز عقلانیت و صمیمیت بیشتری بین مسئولان نظام برقرار است به طوری که روز گذشته سه وزیر معرفی شده به مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفتند که نمایشی از وحدت و همدلی میان مجلس و دولت بود.
معاون اول رییس جمهور سپس به اهمیت استان اصفهان و نقش مردم این استان در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دولت مصمم به برطرف کردن مشکلات استان اصفهان است که یکی از جدی ترین آنها مشکل کم آبی و خشکسالی است.
وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم تا قول های داده شده برای برطرف کردن این مشکل را عملیاتی کنیم گفت: هیچ یک از وعده های داده شده دولت در این خصوص از دستور کار خارج نشده و در طرح های شورای عالی آب آنها را لحاظ کرده ایم تا بتوانیم دغدغه مسئولان و مردم استان اصفهان درباره کم آبی را که متاثر از خشکسالی دهه اخیر است برطرف کنیم.
رییس شورای عالی آب با اشاره به اینکه خشکسالی ها به دنبال تغییر اقلیم در دنیا رخ داده و با توجه به اینکه دستیابی به منابع قبلی آب شاید امکانپذیر نباشد گفت: دولت تمام ملاحظات و حساسیت ها درباره آب رودخانه های زاینده رود و کارون را در تصمیم گیری ها رعایت خواهد کرد و به دنبال برنامه ریزی برای کشت جایگزین در اطراف این رودخانه ها است تا کشاورزان با مصرف آب کمتر از درآمد خود بهره مند باشند.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به تصمیمات دولت برای جلوگیری از پرداخت حقوق های نامتعارف به مدیران گفت: امروز برای حقوق همه مقامات سیاسی ، مدیران دولتی و مدیران شرکت ها سقف تعیین شده است و با احیای سازمان امور اداری و استخدامی بر نظام پرداخت ها نظارت خواهد شد. این اقدامات قطعا موجب شفافیت در پرداخت ها شده و با قاطعیت می توان گفت از این پس مشکلات این چنینی نخواهیم داشت.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: قانون مدیریت خدمات کشوری نیز بزودی به مجلس ارائه خواهد شد تا این مسئله برای همیشه حل شود.
آیت الله مظاهری نیز در این نشست که در بیت ایشان انجام شد با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سال است معاون اول رییس جمهور را می شناسد گفت: در این ۲۰ سال هیچ گاه نقطه ضعف از شما ندیده ام و در دولت عملکرد شما بی نظیر است و مورد تکریم مقام معظم رهبری قرار دارید.
وی همچنین از صبوری معاون اول رییس جمهور درباره برخی اتهامات به وی تشکر کرد و گفت: همه می دانند که اتهاماتی که به شما می زنند بی اساس است و این حلم شما دلیل بر فضل شماست و خوب است همه دولتمردان این صفت را در خود تقویت کنند.
ایشان با اشاره به سابقه خوب دکتر جهانگیری به عنوان استاندار اصفهان گفت: مردم استان از شما که کارنامه درخشانی در این استان داشته اید توقع ویژه ای در برطرف کردن معضل آب دارند که امیدواریم با مدیریت ویژه که مورد تایید دولت و ملت باشد حقابه همه استان های همجوار زاینده رود لحاظ شود و حق هیچکس ضایع نشود.
آیت الله مظاهری همچنین ابراز امیدواری کرد مشکل بهشت آباد همانطور که قول داده شده برطرف شود و در این سفر دستور ویژه ای برای حل مشکل مردم این منطقه که مردمی انقلاب دوست و حامی دولت هستند اتخاذ شود.
وی سپس به موضوع پرداخت های نامتعارف اشاره کرد و گفت: در دولت آقای روحانی که اقدامات خوبی در عرصه های مختلف انجام داده است انتظار این است که پرداخت های نامتعارف وجود نداشته باشد.
آیت الله مظاهری همچنین با اشاره به ضرورت حل موضوع سود سپرده ها و نیز دریافت دیرکرد در نظام بانکی خواستار برنامه ریزی بهتر برای حل مشکلات معیشتی مردم شد.
رییس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر رسیدگی به آسیب های اجتماعی گفت: دشمن از طریق جنگ نرم و فساد اخلاقی به دنبال ضربه زدن به کشور است و باید در این زمینه هوشیارتر عمل کرد.
آیت الله مظاهری تاکید کرد: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست و مقام معظم رهبری نیز چنین توقعی ندارند و همه باید در این خصوص همسو و همگام عمل کنند.
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت در اجرای برنامه های خود بیش از گذشته موفق باشد گفت: برای پیشرفت امور و موفقیت دولت آقای روحانی دعا گو هستم.
در این دیدار همچنین مهندس چیت چیان وزیر نیرو گزارشی درخصوص برنامه ها، اقدامات و پیگیری رفع مشکلات آب استان ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203909

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر