2

امریکایی ها به دنبال تضعیف بشار اسد و سرنگونی او هستند

  • کد خبر : 20424
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

محمد جواد لاریجانی که برای شرکت در نشست حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نیویورک به سر می برد گفت: اسرائیل بسیار علاقمند است که امریکا فشار های بیشتری به ایران آورد و حتی دست به اقدام نظامی بزند.وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها همه حیثیت خود را پای حمایت و حفاظت […]

محمد جواد لاریجانی که برای شرکت در نشست حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نیویورک به سر می برد گفت: اسرائیل بسیار علاقمند است که امریکا فشار های بیشتری به ایران آورد و حتی دست به اقدام نظامی بزند.وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها همه حیثیت خود را پای حمایت و حفاظت از منافع صهونیست ها گذاشته اند گفت: رفتار خام و سیاست خصمانه و کورکورانه واشنگتن نسبت به ایران سبب شده است تا صهیونیست ها برای حفاظت و حمایت از سیاست های سلطه طلبانه خود به خون آمریکایی ها متوسل شوند.
مشاور امور بین الملل قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سی بی اس امریکا درباره اتهام اخیر امریکا به ایران مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت: برادران ما در سعودی باید مراقب باشند که آمریکایی ها در همه برنامه ها و ادعاهایی که ضد ایران مطرح می کنند،در پی منافع خود هستند و اینگونه نیست که آنها در ایراد این اتهام، دنبال تحقق منفعتی برای عربستان باشند.
وی افزود: سعودی ها باید از تجربه تلخ صدام درس گیرند زیرا او نیز با تحریک امریکا و سایر کشورهای غربی به ایران حمله کرد و سرانجام به خاک سیاه نشست.
لاریجانی همچنین گفت سعودی ها بدانند که تحریکات آمریکا نسبت به ایران به طور قطع یک تله استراتژیک برای آنها است و نهایتا این منافع صهیونیست هاست که در منطقه مورد نظر امریکا قرار دارد.
دبیرستاد حقوق بشر ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سوریه نیز گفت: امریکایی ها به دنبال دموکراسی در سوریه نیستند، بلکه آنها به دنبال تضعیف بشار اسد و سرنگونی او هستند چرا که منافع آنها را تامین نمی کند.
لاریجانی افزود: من به شما قول می دهم اگر همین امروز بشار اسد از مواضع خود نسبت به ایران و مقاومت دست بردارد، آنها پروژه فشار به اسد را دیگر دنبال نمی کنند.
مشاور بین الملل قوه قضائیه همچنین گفت آنها اصولا از هیچ نوع دموکراسی در منطقه حمایت نمی کنند و اگر به اوایل آغاز تحولات در کشورهای تونس و مصر نگاه کنید، به خاطر می آورید که آمریکایی ها در ابتدای این موج به هیچ وجه با آن همسو نبودند و سعی می کردند دیکتاتورها را نجات دهند.
وی درباره اظهار نظر سردبیر بخش خبر شبکه ام اس ان بی سی که تاکید داشت آمریکا همواره از دموکراسی ها در منطقه حمایت کرده است گفت : کارنامه آمریکا در دفاع از دموکراسی بسیار سیاه است زیرا در قیام های مردم منطقه، آنچه در بحرین و یمن و امثال این ها دیده می شود، نشان دهنده عدم تعهد آمریکا به دموکراسی و حقوق بشر است.
لاریجانی در بخش دیگری از پاسخ خود به خبرنگاران آمریکایی که از نگاه ایران به تحولات کشورهای عربی پرسیده بودند، گفت  ایران از ابتدای آغاز این تحولات از آن استقبال و اعلام کرد از تحولات مردمی در همه کشورهای همسایه استقبال می کند چرا که ما یقین داریم در هرکجای از منطقه خاورمیانه کوچکترین فضایی به نفع مردم ایجاد شود و مردم بتوانند در انتخاباتی آزاد شرکت کنند، پیروز آن اسلامگراها خواهند بود.
مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیه گفت: ما ترکیه را بخشی از جهان اسلام می دانیم و ترک ها نیز در سال های اخیر متوجه شده اند تعلق اصلی آنها به جهان اسلام است نه جهان غرب.
وی افزود: ترکیه در همه سال های گذشته تن به همه خواسته های اروپایی ها داد تا عضو اتحادیه اروپا و جامعه غرب شود اما او را تحقیر کردند ولی به عقیده ما ترکیه نیازی به عضویت در اتحادیه اروپا ندارد و فهمیده که عضو جهان اسلام بودن برایش موثر و کافی است.
لاریجانی در ادامه به سوالی درباره برنامه های هسته ای ایران و گزارش دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ داد و گفت: ایران مفتخر است که تنها کشوری در منطقه است که قابلیت های بالایی در بخش انرژی اتمی به دست آورده است.
وی افزود: ما مفتخریم که این دانش و توانایی را خودمان به دست آورده ایم و از هیچ کجا نه وارد کرده ایم و نه خریده ایم، این در حالی است که برخی از کشورهای منطقه از ترکیه گرفته تا کشورهای عربی سال ها است تلاش دارند از فناوری هسته ای استفاده کنند و از غرب خواسته اند، اما موفق نشدند.
لاریجانی با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید در دام توطئه ها و بدخواهی های کشورهای غربی بیفتند، افزود: آنها باید خوشحال باشند که ایران توانسته است به این توانایی دست پیدا کند، چرا که ایران حاضر است درچارچوب مقررات ان پی تی به همه آنها در رسیدن به این جایگاه کمک کند زیرا انحصاری بودن فناوری هسته ای صلح آمیز در اختیار قدرت های بزرگ را شکسته است.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در پاسخ به سوالی درباره گزارش احمد شهید درباره حقوق بشر در ایران نیز گفت: ما همیشه برغم انتقادهای خود اما به روند گزارشگری سازمان ملل احترام گذاشته ایم و تا کنون شش گزارشگر موضوعی را پذیرفته ایم ولی مخالف سوء استفاده از مکانیزم های بین المللی برای وارد آوردن فشار به کشورهای مستقل هستیم.
خبرنگاری از لاریجانی پرسید: آیا اگر احمد شهید به ایران می آمد گزارش او تغییری می کرد و آیا این احتمال وجود دارد که احمد شهید به ایران بیاید؟
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان پاسخ داد: موضوع گزارشگر ویژه، این نیست که به ایران تردد داشته باشد، بلکه مهم این است که او واقعا دنبال چیست و چه هدفی را دنبال می کند.
وی افزود: اگر او می خواهد قطعنامه دیگری ضد ایران را توسط آمریکا تمهید کند، خوب دیگر نیازی نیست خود را زحمت بدهد و به ایران بیاید، مانند همین کاری که الان انجام داده، می تواند دوباره اخبار و اظهارات مغرضانه منشتر شده در سایت های ضد ایرانی را رونویسی و منتشر کند.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان همچنین گفت: اگر احمد شهید واقعا می خواهد همه چیزرا درباره حقوق بشر ایران در چارچوب فنی، حقوقی و مبتنی بر اصول حرفه ای گزارشگری به دست آورد، درهای کشور ما به روی هر گونه تحقیق و بررسی واقعی باز است.
لاریجانی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که پیشنهاد ایران را درباره موضوع گزارشگر ویژه مطالبه کرد، گفت: غربی ها و هرکس دیگری که واقعا به دنبال این است که از وضعیت حقوق بشر در ایران خبردار شود، به عملکرد ایران در مکانیزم یو.پی. آر مراجعه کند.
وی افزود: ما در آنجا یکصد و بیست و سه عنوان را مطرح و اعلام کرده ایم به همه آنها پایبندیم و برای ارتقاء آنها برنامه ریزی و کار می کنیم.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان همچنین گفت: هرگونه انحراف از مکانیزم های تثبیت و پذیرفته شده سازمان ملل، بدعتی خطرناک است که از تبعات آن، مخدوش شدن وجهه سازمان ملل و از بین رفتن اعتبار آن در میان ملت هاست.
مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش آمانو از فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه گزارشی که آقای آمانو تهیه کرده است بخشی از استراتژی امریکاست که با استناد به آن، ضد  ایران جو سازی کرد و قصد دارد تحریم های تازه و بیشتری را اعمال کنند.
لاریجانی افزود: اوباما با این کار می خواهد به رقبای جمهوریخواه خود در آخرین سال ریاست جمهوری اش نشان دهد قدرت فشار آوردن به ایران را دارد.
دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران نیز گفت: هرگونه حمله به تاسیسات ایران، اقدامی ابلهانه است و به غیر از اینکه واکنش ایران به این حمله می تواند برای هر کشور حمله کننده ای مهلک و غیرقابل پیش بینی باشد، سوال این است که چه فایده ای بر آن مترتب خواهد بود؟
وی گفت: پاسخ من به این سوال این است که نتیجه چنین حماقتی جز سرافکندگی و پشیمانی برای حمله کنندگان، دستاورد دیگری نخواهد داشت.
لاریجانی افزود: غربی ها باید با ایران به عنوان کشوری هسته ای کنار آید و این حقیقت را بپذیرند، زیرا وقتی ما با توانایی بومی خود به این فناوری دست یافته ایم، نابود کردن تاسیسات، علاوه بر تبعات منفی که برای حمله کننده خواهد داشت، برای ما پایان همه چیز نیست و همانگونه که تا کنون چندین تاسیسات اتمی ساخته ایم، باز هم خواهیم ساخت.
مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: حمله به ایران آن قدر سخت نیست که پایان دادن به آن، کار سخت خواهد بود زیرا پاسخ ایران به هر گونه تعدی خارجی به مرزهایش، بسیار هولناک است.
لاریجانی در پایان این نشست خبری به غربی ها توصیه کرد: بجای این مباحث بی حاصل، غرب بهترین راه را انتخاب کند و از تعصب و دشمنی با ایران دست بردارد و پیشرفت های علمی و دستاوردهای فنی جوانان این سرزمین را بپذیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر