1

منتظر دولت برای احیای بختگان نباشید، طرفداران محیط زیست خودشان راهکار ارائه دهند

  • کد خبر : 204528
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

یک استاد دانشگاه شیراز و فعال زیست محیطی اعتقاد دارد که دوران زاری بر بختگان گذشته و زمان ارائه و اجرای راهکارها برای احیاء این تالاب فرارسیده است.

کوثری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد احیاء تالاب‌های استان فارس که با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: طرفداران محیط زیست و فعالان سمن‌ها نباید به انتظار دستگاه‌های دولتی بنشینند، آنان باید با انجام مطالعه، راهکار ارائه دهند و در حد امکان خود اقدام کنند.

وی مشارکت ذی‌نفعان،‌ جوامع محلی، سمن‌ها، رسانه‌ها و خبرنگاران در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: برخی می‌گویند فاید آب شور بختگان چیست، باید برای همه اهمیت این موضوع تشریح شود.

او با بیان اینکه امروز سد درودزن با مشکل مواجه است، گفت: سد ملاصدرا با هدف تولید برق احداث شد اما سهم قانونی و سنتی دریاچه سد درودزن را از آن گرفت تا برای شلتوک‌کاری در منطقه زیر سد استفاده شود.

ایسنا/این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم جدی‌گرفتن حق‌آبه بختگان از سد درودزن، گفت: ۳٫۵ میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی را برمی‌داریم، آبی که برای حیات بختگان ضروری بود، اگر امروز تنها ۲۰ درصد از برداشت آب را کم کنیم، می‌توان به حیات دوباره بختگان امیدوار بود.

کوثری با بیان اینکه برای اجرای اقداماتی نظیر اجرای طرح نکاشت، مسلوب کردن چاه‌های غیر مجاز و … قانونی مدون نداریم، گفت: تا زمانیکه قانونی مناسب وجود نداشته باشد اعمال الگوی کشت بصورت گسترده و تاثیرگذار ممکن نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر