1

اختصاصی/میزان پرداختی حقوق‌ها باید براساس کارکرد مدیران باشد

  • کد خبر : 207164
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۰۷

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بسیاری از پرداختی‌های غیرمتعارف از منافذ قانونی صورت گرفته است، گفت: تعیین مبالغ حقوق باید در برابر کارکرد مدیران تعیین شود زیرا نمی‌توان در این مورد یک قانون جامع و کاملی نوشت.

 

 

“غلامرضا تاجگردون” رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با بیان اینکه برای ارائه نظر پیرامون حقوق‌های نجومی باید تفکیک و طبقه‌بندی قائل شد، گفت: باید به موضوع پرداخت حقوق‌ها با عدالت و به صورت حقوقی نگاه کرد زیرا در هر صورت تخلفی شده که باید با آن برخوردهای لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: گروه‌هایی از مدیران شاید به طور عمد یا غیرعمد پرداخت‌ها و یا دریافت‌هایی داشته‌اند اما آنها را باید تفکیک کرد زیرا برخی از حقوق‌های نامتعارف براساس قانون پرداخت شده است.

 

تاجگردون بیان داشت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه حقوق‌های نامتعارف باید به خزانه بازگردد، مکانیزمی توسط مجموعه دستگاه‌های نظارتی مورد توافق قرار گرفت و لیستی از مسئولان دولتی استخراج شد که براساس گزارشات رسیده از دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه تقریبا ۹۸ درصد حقوق‌های نامتعارف به خزانه بازگردانده شده اگرچه بسیاری از آنها مبنای قانونی داشته‌اند.

 

نماینده مردم گچساران در مجلس با اشاره به اینکه در بحث حقوق‌های نجومی باید قوانین موجود را به صورت موشکافانه‌تری اجرا کنیم، اظهار داشت: بسیاری از پرداخت‌های غیرمتعارف از همین منفذهای قانونی صورت گرفته یا اینکه نظارت بر آنها ضعیف بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید براینکه باید قانون را اصلاح کرد تا دیگر نیازی به تعیین میزان حقوق نداشته باشیم، افزود: تعیین مبالغ حقوق باید در برابر کارکرد اشخاص و مدیران تعیین شود و نمی‌توان در این مورد یک قانون جامع و کاملی قائل شد زیرا عملکرد یک مدیر ارشدی که بنگاه چند میلیارد دلاری ریسک‌پذیر در دولت را اداره می‌کند، نمی‌توان با یک مدیر مجموعه‌ای بدون ریسک و‌ حاشیه یکسان دانست لذا باید برای آن تفاوتی مبنایی در حقوق قائل شد.

وی تأکید کرد: با چوب راندن تمام مدیران و مسئولان با یک عدد و نه براساس منطق علمی و فنی موجب می‌شود تا کمتر کسی مسئولیت مدیریت کارهای پر از ریسک را بپذیرد.

نماینده مردم گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل پیش آمده تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و باید از این پس قوانین را به درستی اجرا و بر روی آن نظارت داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207164

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر