1

تعقیب و گریز هوایی امریکا و چین نزدیک تایوان

  • کد خبر : 207377
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

به گفتۀ مقامات تایوانی، ۲ فروند هواپیمای جاسوسی امریکایی هفتۀ گذشته برای نظارت بر ناوگانی متشکل از دستکم ۱۰ فروند هواپیمای چینی که نزدیک تایوان می‌شدند، اعزام شدند.

به گزارش پرس تی وی، سخنگوی وزارت دفاع ملی تایوان روز دوشنبه به پایگاه خبری یونایتد دیلی نیوز گفت این موضوع در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) روی داد. به گفتۀ این مقام تایوانی، نیروی هوایی امریکا یک فروند بوئینگ آرسی ۱۳۵ و یک فروند هواپیمای جاسوسی لاکهید ای پی ۳ را برای نظارت بر هواپیماهای چینی به منطقه اعزام کرد.

به گفتۀ مقامات تایوان، یک فروند پهپاد آر کیو ۴ گلوبال هاک نیز در این عملیات شرکت داشته است و از ارتفاع بالا بر هواپیماهای چینی نظارت داشته است. به دنبال این حوادث، ژاپن نیز ۲ فروند جنگندۀ اف ۱۵ به منطقه اعزام کرد تا هواپیماهای چینی را ردگیری کند. خلبانان چینی که در مأموریتی تمرینی در حال پرواز نزدیک تایوان بودند، به جنگنده‌های ژاپنی هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های چینی سپس محدودۀ شناسایی دفاع هوایی تایوان را دور زده و از این محدوده خارج شدند. تنش و جنجال زمانی بالا گرفت که نیروی هوایی چین تصویری منتشر کرد که در آن بمب‌افکن شیان اچ-۶کی که قابلیت حمل بمب اتمی را دارد، در حالی دیده می‌شود که یوشان، بلندترین قلۀ تایوان، در پس‌زمینۀ آن و در ورای ابرها نمایان است.

تصویر منتشر شده از سوی مقامات چینی که یک فروند بمب‌افکن این کشور را در پس زمینۀ بلندترین کوه تایوان نشان می دهد.

 

این در حالی است که مقامات تایوان هرگونه ورود هواپیماهای چینی به محدودۀ شناسایی دفاع هوایی را رد کرده و خاطرنشان کردند که قلۀ یوشان ۲۰۰ کیلومتر داخل مرزهای هوایی تایوان قرار دارد. این سومین بار در یک ماه اخیر است که جت‌های چینی نزدیک تایوان به پرواز درمی‌آیند.

این تحولات در حالی روی‌داده است که تنش میان امریکا و چین به دنبال گفتگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، بالاگرفته است. پکن گفت اقدام ترامپ برخلاف سیاست «چین واحد» بوده است.

ترامپ گفته است واشنگتن تعهدی به دنبال کردن سیاست چین واحد، که روسای‌جمهور امریکا از پایان دهۀ ۱۹۷۰ خود را متعهد به احترام به آن می‌دانستند، ندارد.

همچنین ناوهای جنگی چین پنج‌شنبه گذشته یک زیردریایی بدون سرنشین امریکایی را در دریای جنوبی چین توقیف کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207377

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر