2

نرخ بیکاری تابستان امسال ۲٫۵ درصد کمتر از سال گذشته است

  • کد خبر : 20782
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۴۰

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در خصوص جدیدترین آمار ارائه شده اشتغال توسط مراکز استانی گفت: آمار جدیدی تدوین نشده و در صورتی که این آمار وجود داشته باشد ضرورتی به بیان آن نیست.وی ادامه داد: مرکز آمار هر سه ماه یکبار نرخ بیکاری یا اشتغال کشور را اعلام می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ […]

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در خصوص جدیدترین آمار ارائه شده اشتغال توسط مراکز استانی گفت: آمار جدیدی تدوین نشده و در صورتی که این آمار وجود داشته باشد ضرورتی به بیان آن نیست.وی ادامه داد: مرکز آمار هر سه ماه یکبار نرخ بیکاری یا اشتغال کشور را اعلام می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که مرکز آمار، نرخ اشتغال اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: بالاخره از مقایسه بین اشتغال و بیکاری می‌توان کسب اطلاع کرد.
شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: نرخ بیکاری تابستان سال گذشته ۱۳٫۶ و تابستان امسال ۱۱٫۱ درصد است و به معنای کاهش ۲٫۵ درصدی نرخ بیکاری است و نشان می‌دهد هر یک درصد جمعیت بیکار حدود ۲۵۰ هزار نفر است و ۲٫۵ درصد معادل ۶۲۵ هزار نفر است.
وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد در ۶۲۵ هزار نفر افزون بر ورودی بازار کار اشتغال ایجاد شده است و در این فاصله بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آمارهای ورودی بازار کار بر اساس چه مبنایی عنوان می‌کنید، گفت: این آمارها تقریبی است وآمارهای مختلفی وجود دارد و حتی ورودی بازار کار را تا ۱٫۵ میلیون نفر عنوان می‌کنند.
شیخ‌الاسلامی افزود: در صورتی ۶۲۵ هزار نفر را با ۱٫۲ میلیون نفر جمع کنیم یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر می‌شود که این میزان شغل از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال ایجاد شده است.
به گفته وی نرخ بیکاری تابستان سال جاری باید توسط مرکز آمار ارائه شود تا وضعیت اشتغال مشخص شود واین وزارتخانه در تولید آمار دستی ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: در مورد آمارهای ارائه شده از اشتغال قضاوت‌های دیگری می‌شود و علاقه‌ای به ذکر این آمار نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که وزارت تعاون، کار و رفاه طبق مصوبه هیئت وزیران متعهد به ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل در سال جاری است، تصریح کرد: آماری در این خصوص ندارم و این موضوع در دستور کار است و از دیگر دستگاه‌ها اگر جلوتر نباشیم عقب‌تر نیز نیستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر