2

اسناد جنایات آمریکا و انگلیس در عراق به سازمان ملل ارایه می شود

  • کد خبر : 21092
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹

کوالالامپور – دادگاه جنایات جنگی مالزی اسناد مربوط به جنایات جرج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا و تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در عراق و حکم دادگاه نمادین جنایات جنگی بوش و بلر در مالزی را به سازمان ملل ارائه می کند.

به گزارش ایرنا از مالزی، سینگ یکی از کارشناسان حقوقی مالزیایی حاضر در این دادگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حکم نهایی دادگاه بررسی جنایات جنگی بوش و بلر به نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل ارایه می شود.

این کارشناس حقوقی مالزیایی خاطرنشان کرد: هدف از این کار تسریع در پایان بخشیدن به اشغال عراق از سوی آمریکا اعلام شده است.

دست اندرکاران برگزاری این دادگاه می گویند اگرچه حکم این دادگاه نمادین بوده و ضمانت اجرایی ندارد اما استنادات این حکم می تواند در آینده و در دادگاه های واقعی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین کشورهایی که نظامنامه حقوقی رم را به تصویب رسانده اند، می توانند بوش و بلر را در صورت ورود به خاک کشورشان به محاکمه بکشند.

دادگاه نمادین جرایم جنگی کوالالامپور روز چهارشنبه هفته گذشته پس از چهار روز بررسی جنایات آمریکا و انگلیس در عراق ضمن محکوم کردن این اقدامات اعلام کرد که بوش و بلر دو جنایتکار جنگی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21092

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر