1

اختصاصی/وجود فرزندانی بدون شناسنامه در کشور/ پیگیری‌های مجلس برای ارائه ۲۶ هزار شناسنامه

  • کد خبر : 211275
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به وجود هزاران نفر در کشور که فاقد شناسنامه هستند، گفت: تاکنون با پیگیری‌های ثبت اسناد و سازمان بهزیستی و با نظارت مجلس حدود ۲۶ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان شناسنامه دریافت کرده‌اند.

بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای شناسنامه‌دار کردن فرزندان بدون شناسنامه در کشور گفت: یک فوریت طرح ارائه شناسنامه به فرزندان متولد شده از ازدواج زنان ایرانی و اتباع افغان فاقد شناسنامه در صحن علنی تصویب شد و اکنون در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در کنار این مسئله، بحث ارائه شناسنامه به فرزندان زنانی که فاقد همسر قانونی هستند هم با سازمان بهزیستی و ثبت اسناد هماهنگ شده و اکنون بسیاری از اقدامات قانونی در این رابطه از سوی بهزیستی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۶ هزار نفر فاقد شناسنامه بودند که تاکنون به تعداد بسیاری از آنها شناسنامه ارائه شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری با بیان اینکه اکنون تنها دو هزار خانوار فاقد شناسنامه هستند که در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: این امر وظیفه دولت بوده است اما متاسفانه در این رابطه کمی معضل قانونی هم وجود دارد که آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر