1

اختصاصی/حل معضل ریزگردها در استان خوزستان نیازمند عزم ملی است

  • کد خبر : 211279
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

نماینده مردم اهواز با اشاره قطع برق و آب برخی مناطق استان خوزستان به دلیل معضل ریزگردها گفت: مشکل اساسی این استان مربوط به عدم توجه مسئولان رده بالا و مدیران نالایقی است که در این استان مشغول فعالیت هستند.

“جواد کاظم‌نسب” نماینده مردم اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به معضل ریزگردها در استان خوزستان که موجب قطع آب و برق شده است، گفت: اکنون حتی اگر برای رفع معضل ریزگردها برنامه‌ریزی هم انجام شود، مشکلی حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حل معضل ریزگردها در استان خوزستان نیازمند یک عزم ملی است، ادامه داد: متآسفانه در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه نیز همین بحران حدود ۴۸ ساعت موجب قطع آب و برق کل منطقه و معضلاتی برای مردم شده بودند.

کاظم نسب بیان داشت: همان زمان به وزارت نیرو در این مورد تذکراتی داده شد تا آنها با ارائه وسایل مدرن برای حل برخی از معضلات ریزگردها مانند شستشوی کابل‌های برق در اختیار سازمان‌های مربوطه در استان قرار دهد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: همانجا عنوان شد که می‌توان با این وسایل سیم‌های برق را شست‌وشو داد تا به دلیل گردوخاک دچار مشکل نشود اما متأسفانه به جای انجام اقدامات لازم تنها بی توجهی شد که ما آن را از چشم وزیر نیرو و وزیر کشور می‌بینیم.

عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: مگر نه آنکه کل بودجه کشور براساس ذخایر نفتی است که از این استان‌ی مانند خوزستان استخراج می‌شود پس چرا به معضلات و مشکلات این استان رسیدگی نمی‌شود؟ لذا برگزاری جلساتی همچون نشست امروز با وزیر نیرو این مشکلات را به راحتی حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: البته آمدن وزیر نیرو به استان خوزستان قدم مثبتی است اما این مشکل باید به صورت اساسی حل شود.

کاظم‌نسب با اشاره به اینکه باید عدم رفع مضلات ریزگردها از سوی مسئولانی هم مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اذعان داشت: استان خوزستان حدود ۱۳ سال با معضل ریزگرده مواجه است پس چرا مسئولان نتوانسته‌اند تاکنون اقدامی برای این امر بردارند، نباید تدابیری در این رابطه اندیشیده شود؟ اگر این قطعی برق و ‌آب در مناطق دیگر بود دولت همتی به خرج نمی‌داد؟

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: مشکل اساسی استان خوزستان مربوط به عدم توجه مسئولان رده بالا و مدیران نالایقی است که در این استان مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر