2

شگردشیخ نشین ها/تعرفه سنگین مالیاتی برخودروهای لوکس با هدف جبران کسری بودجه

  • کد خبر : 212812
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دنبال دست وپنجه نرم کردن با شرایط مالی انقباضی و کمبود منابع مالی از واردات خودروهای لوکس و ساعت های گران قیمت مالیات مضاعفی می گیرند.

 

به گزارش روزیکشنبه ایرنا و به نقل از نشریه کویتی الرای این مالیات براساس میزان گرانی و قیمت خودرو و ساعت و برند بین المللی آن اخذ می شود و این طرح پس از بررسی های لازم در نشست رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تصویب رسید.
همزمان با روی آوردن رهبران شیخ نشین های عربی خلیج فارس به اعمال سیاست اخذ مالیات بر ارزش افزوده، دولت عربستان از اجرای این قانون طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ خبر داده است.
سعودی ها پیش از این مالیات ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی را برای مصرف نوشابه، دخانیات و نوشابه های انرژی زا در کشورشان اعمال کرده بودند.
این گونه تدابیر ریاضتی در کشوری همچون عربستان سعودی که روزانه بیش از۷ میلیون بشکه نفت صادر می کند بی سابقه بوده است اما کسری بودجه گسترده برای چندمین سال پیاپی چاره ای پیش روی این کشور باقی نگذاشته است.
افزایش قیمت مالیات دخانیات در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درحالی است که این کشورها دارای یکی از بالاترین مصرف سیگار و قلیان درمنطقه هستند و درصد ابتلا به بیماری های قلبی در این کشورها گسترده گزارش شده است.
براساس این داده های آماری، کسری بودجه عربستان سعودی درسال ۲۰۱۶ با بیش از ۷۹ میلیارد دلار برای سومین سال پیاپی به ثبت خواهد رسید که جزو بزرگترین ناکامی های دوره پادشاهی سلمان تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212812

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر