1

سفر محمد بن سلمان به آمریکا به امید تحکیم روابط میان واشنگتن و ریاض

  • کد خبر : 214558
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

به گزارش یک نشریه دولتی عربستان سعودی محمد بن سلمان السعود وزیر دفاع عربستان به منظور آنچه که این نشریه تحکیم مودت میان دو کشور و بحث پیرامون موضوع های خاور میانه ذکر کرده از کشورش عازم آمریکا شده است.

 

محمد بن سلمان بالارتبه ترین مقام سعودی است که از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به این کشور سفر می کند و قرار است در ادامه سفر خود روز پنجشنبه پیش رو از واشنگتن دیدار کند.
گرچه هنوز احتمال این دیدار و تاریخ دقیق آن به تایید کاخ سفید نرسیده و معلوم نیست که وی در چه زمانی با ترامپ دیدار و گفت وگو خواهد کرد به احتمال زیاد بحث بر سر قیمت نفت در جهان و بحران های سوریه ،یمن، لیبی و احتمالا درگیری های عراق محور اصلی گفت وگو های فرزند پادشاه سعودی و ترامپ خواهد بود.
آنچه مسلم است محمد ابن سلمان که در مقام سرپرست شورای اقتصاد و توسعه کشورش تلاش دارد تا از وابستگی اقتصاد عربستان به نفت بکاهد و در این راستا خیال سرمایه گذاری های گسترده ای در زمینه فن آوری های نوین در آمریکا را دارد.
این که آیا فرزندملک سلمان عبدالعزیز در این سفر قادر به ترمیم روابط روبه سردی گذاشته میان کشورش با واشنگتن بشود و این که در این راه چه وعده هایی را به دولت ترامپ خواهد داد معلوم نیست.
اما آنچه که مسلم است به رغم برخورد های نه چندان گرم اوباما با ریاض و با وجود این که ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی خود و پس از آن عربستان سعودی را در ردیف آن دسته از متحدین آمریکا قرار داده است که باید برای برخورداری از حمایت این کشور سخاوت و دست و دلبازی بیشتری نشان بدهند، پادشاه عربستان همچنان نسبت به بهبود روابط کشورش با واشنگتن خوشبین است.
براساس بیانیه ای که کاخ سفید در ماه ژانویه منتشر کرد در نخستین تماس تلفنی ترامپ و سلمان در ماه ژانویه دو طرف بر سر برقراری مناطق محفوظه در سوریه و یمن موافقت کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214558

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر