1

طرح ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سیطره بر سواحل غربی یمن

  • کد خبر : 217857
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰

یک پایگاه خبری یمنی روز سه شنبه در مطلبی به جزئیات طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سیطره بر سواحل غربی یمن پرداخت و فاش کرد که آمریکا از طریق سیطره بر سواحل و بنادر یمن در پی ایجاد «یک خاورمیانه جدید» است.

پایگاه خبری یمنی «النجم الثاقب» در این یادداشت نوشت: آمریکا می کوشد از طریق ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض، بر سواحل یمن سیطره یابد و از ارزش حیاتی آن در منطقه و جهان به سود خود بهره برداری کند.
در این مطلب آمده است: بر اساس معلومات سیاسی و نظامی به دست آمده، آمریکا از طریق سیطره بر سواحل و بنادر یمن در پی ایجاد «یک خاورمیانه جدید» است؛ اجرای این استراتژی از سال ۲۰۱۶ میلادی، و علنی شدن آن از سوی یکی از مسئولان کاخ سفید، آغاز شد.
این مطلب می افزاید: نفوذ آمریکا در یمن به طور ویژه و در منطقه به طور کلی، دولت جدید را بین چکش خودکشی و سندان شکست در برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی قرار داده است. از این رو آمریکا به اهرم تروریسم به ویژه در سوریه، عراق، یمن و لیبی بیشتر از قبل چنگ می زند.
در ادامه این یادداشت آمده است: پس از شکست مفتضحانه نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض در یمن، آمریکا به عناصر تروریسم متوسل شد و از آن به عنوان بهانه ای برای مداخله در خاک یمن سود جُست و ادعا کرد که برای مبارزه با تروریسم وارد این کشور شده است. در همین راستا نیروهای ویژه آمریکا چند عملیات نظامی در استان های «البیضاء»، «أبین» و «حضرموت» انجام دادند. اما این مسئله برای افکار عمومی جهان و کشورهای عربی کاملا روشن است که این طرح در چارچوب حمایت مستقیم و لجستیکی آمریکا از ائتلاف عربی صورت گرفت. بنا بر اطلاعات به دست آمده، نظام سعودی از شیوخ قبایل همپیمانش ناامید شده و با وجود کمک های فراوان این قبایل به ائتلاف، عربستان آنها را به بزدل بودن و فرار از میدان نبرد متهم کرده است.
اما هدف قرار دادن کشتی ها و ناوهای ائتلاف عربی در سواحل یمن، آمریکایی ها را بیشتر تحریک کرد تا جایی که دولت جدید این کشور به فکر یافتن راهی برای مداخله مستقیم در یمن انداخت. زمانی که آمریکا به دنبال یافتن توجیهاتی از قبیل مقابله با ایران و حمایت از گذرگاه های بین المللی برای مداخله در جنگ یمن بود، دولت نجات ملی در صنعاء صراحتا اعلام کرد که مبارزه با ایران در یمن تنها بهانه و تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از مداخله مستقیم اسرائیل در باب المندب و جنگ یمن است.
این در حالی است که آمریکا و اسرائیل سعی دارند القاعده و داعش را بر باب المندب مسلط کنند. این اقدام برای دریانوردی بین المللی و تجارت جهانی واقعا خطرناک است. رژیم صهونیستی می کوشد که داعش را بر تنگه بین المللی باب المندب مسلط کند تا از این اهرم برای فشار بر چین، مصر و سایر کشورها بهره ببرد.
اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات برای سیطره بر ساحل غربی یمن به توافق رسیدند. هدف از این توافق آن است که جبهه «میدی» در شمال و جبهه «باب المندب» در جنوب در نقطه ای واحد به هم برسند و نیروهای ائتلاف بر شهر «الحدیده» و بندر آن مسلط شوند. همزمان با این امر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، نیز همانطور که سران تل آویو و واشنگتن بر او دیکته کرده اند، پروژه (تجزیه) اقلیم ها در یمن را پیش ببرد.
عربستان سعودی و ائتلافش از ششم فروردین ماه ۱۳۹۴ شمسی جنگ تمام عیاری را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرده است؛ این جنگ که در راستای بلندپروازی های سیاسی سران ریاض و به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری صورت گرفت، نتیجه ای جز ویرانی، تباهی و کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی در پی نداشته است.
این جنگ همچنان به قوه خود در سایه سکوت محافل بین المللی ادامه دارد و به عقیده تحلیل گران مدعیان حقوق بشر تنها برای حفظ منافع خود از صحنه های خشونت آمیز جنگ یمن که تنها قربانیانش غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان هستند، چشم بسته اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217857

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر