1

آنهایی که نمی فهمند چرا داعیه مسئولیت در جمهوری اسلامی را دارند

  • کد خبر : 219146
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آنهایی که نمی فهمند چرا داعیه دارند که در جمهوری اسلامی مسئول باشند.

سردار علی فدوی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در برنامه جهان آرا شبکه افق با تبریک ایام شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) اظهارداشت: امروز روز بزرگ پرچمدار اسلام است.

وی در خصوص اینکه چطور باید متوجه امنیت باشیم ادامه داد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید یک روند جدیدی شکل گرفت.

فدوی در باره ادعای برخی درباره برداشته شدن سایه جنگ از سر کشور، گفت: بیشترین هجمه توسط امریکایی ها، اروپایی ها و برخی داخلی ها علیه سپاه است؛ زیرا آمریکا گفته عدم وجود عناصر نظامی قدرتمند. چیزی که باعث عدم جنگ شده همانطور که حضرت اقا فرمودند پای کار بودن مردم براساس انقلاب اسلامی بوده است. اگر این اتفاق نیافتد جنگ حتما سایه اش را گسترده می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آدم تعجب می کند برخی در انقلاب نفس کشیده اند و اگر انقلاب نبود مسئول نمی شدند، بعد این حرف ها را می زنند. نیروی دریایی ارتش در اقصی نقاط آبهای دنیا حرکت می کند و در خلیج فارس قدرت مطلقه وجود دارد. اگر همراهان صددرصدی در کشور وجود داشته باشد نتایج فرق دارد.

وی ادامه داد: همه کسانی که در انقلاب اسلامی هستند صدق داشته باشند. به لحاظ قدرت انقلاب اسلامی ما می توانیم با آمریکایی ها حرف بزنیم. آنها با هیچ کس حرف ندارند و انقلاب اسلامی خلاف این را ثابت کرد. رزمندگان ما در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر نقش آفرینی می کنند و این برای امنیت خودمان هست و یکسری ادم نمی فهمند و سوال می کنند چرا آنجا حضور داریم؟ اگر نمی فهمند چرا داعیه دارند که در جمهوری اسلامی مسئول باشند. مسئولین باید امانت دار باشند. حساب و کتاب سخت است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص اینکه آیا هنوز انگیزه دهه ۶۰  و دفاع مقدس پابرجاست گفت: دستوری در اسلام است و آن بالا بردن استطاعت و این روندی بود که همیشه ادامه داشته است. یک جریان دائمی است و هیچگاه غافل نبودیم. قدرت عواملی دارد؛ عامل آدم و پاسدار از عوامل قدرت است که مشخصاتی دارد که بسیار تاثیرگذار است.

فدوی ایمان، باور به وعده خدا و با شور و نشاط کار کردن را از ویژگی های پاسدار دانست و افزود: در مساله عراق ۵۴ کشور رسما اعلام کردند که ما پشتیبان عراق هستیم و تنها دو کشور سوریه و کمی هم کره شمالی این مساله رو قبول نداشتند. امروز همه واسطه ها کنار رفته و آمریکا پیشانی قضیه است.

وی با تاکید بر اینکه در تمام مواردی که مربوط به ما هست این اطمینان بوجود آمده که دشمن کاری نمی تواند انجام دهد، گفت: وقتی دشمن محاسبه غلط پیدا کند حمله می کند. در سال۷۶ طوری شد که در داخل می گفتند امریکایی ها به ۱۹ نقطه حمله می کنند. ولی سخنرانی رهبری سبب عقب نشینی مقامات عربستانی و آمریکایی شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با بیان اینکه دوستان پای میز مذاکرات می روند اما به قدرت جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح هستندکه در جیبشان است واقف نیستند. کسی که خودش را بخواب زده را نمی توان بیدار کرد انشاالله خدا بیدارشان کند.

سردار فدوی با بیان اینکه باید به ماهیت جنگ و ناامنی توجه کرد، گفت: اگر به ماهیت دعوا و تهدید توجه نکنیم اشتباه کرده ایم. ماهیت دعوا بین ما و دشمن ماهیت حق و باطل است. دعوای امریکایی ها با ما ماهیت حق و باطل دارد. وقتی به ماهیت دعوا نگاه می کنیم می بینیم یک لحظه از بین نرفته است. از روز اول انقلاب شروع شد و تا امروز ادامه دارد. ۸ سال ما را درگیر جنگ کردند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص قیاس امروز با اول انقلاب گفت: هیچ قیاسی نمی شود کرد. در هیچ ابعادی حتی با چند سال پیش هم قابل مقایسه نیستیم. برای همین این وضعبت بین ما و امریکا بوجود امده است. اینکه دشمن کاری نمی کند چون مطمئن است که نمی تواند. وقتی شرایطی در کشور بوجود میاد که روزنه ای برای حرکت به جلو بوجود می آید دشمنی بیشتر می شود اما جرات نمی کنند دست بکاری بزنند.

فرمانده ندسا با بیان اینکه آمریکایی ها دیگر قابل مقایسه با ما نیستند این سوال را طرح کرد که چرا دشمن ما جرات نمی کند به ما حمله کند؟ و اظهارداشت: زیرا قسمت کم کار را ما انجام می دهیم و بخش بیشتر را خدا انجام می دهد و نتیجه را خدا رقم می زند. اشتون کارتر در امارات گفت ما به دنبال این هستیم که قدرتی ایجاد کنیم که در برابر جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی ایجاد کند. تبلور آن هر روز بین ما در خلیج فارس و تنگ هرمز اتفاق می افتاد؛ اقدام ما بر اساس قانون بین المللی  است اما برای آنها ترسناک است.

سردار فدوی با بیان اینکه در زمان جنگ همه چیز از خارج می آمد بعد ما وارد شدیم و با روال و تعریف جدید از توان کار کردیم، گفت: هر ماموریتی سازمان، آموزش و تجهیزات می خواهد و هیچکدام فراهم نبود. باید قدرتمند باشیم؛ قدرتی که به پشتوانه وعده خدا متکی باشد. ما براساس انقلاب اسلامی در جاهای مختلف مسئول هستیم.

وی با  طرخ این سوال که قدرت و توان یک مسلمان طوری است که وضعیت اقتصادی فعلی را داشته باشیم؟ گفت:  اینطور نیست. چرا ۹۸ درصد بذر کشور از خارج می آید؛ چرا ۹۵ درصد روغن نباتی کشور از خارج می آید؛ چون بر روال انقلاب اسلامی نبوده ایم. امروز هزاران کیلومتر آن طرف تر می جنگیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=219146

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر