1

بازار نقل و انتقالات آشفته است/ از پرسپولیسی شدن نعمتی و منشا هم خوشحالم هم ناراحت

  • کد خبر : 223745
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۴۷

افق نیوز/مجید جلالی فصل گذشته نتیجه خوبی با پیکان به دست آورد و در حالی که خیلی‌ها بر این باور بودند که تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر دوباره به لیگ یک سقوط می‌کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه پیکان توانست در جمع تیم‌های بالای جدول قرار بگیرد و چند بازیکنش هم […]

مجید جلالی بازار نقل و انتقالات آشفته است/  از پرسپولیسی شدن نعمتی و منشا هم خوشحالم هم ناراحت

افق نیوز/مجید جلالی فصل گذشته نتیجه خوبی با پیکان به دست آورد و در حالی که خیلی‌ها بر این باور بودند که تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر دوباره به لیگ یک سقوط می‌کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه پیکان توانست در جمع تیم‌های بالای جدول قرار بگیرد و چند بازیکنش هم به تیم‌های پرطرفدار بروند. به همین دلیل نگاه‌ها به این تیم برای فصل جدید دقیق‌تر خواهد بود. آقا معلم هم به خوبی نسبت به شرایط آگاهی دارد و مشغول جذب بازیکنان مورد نظر و آماده سازی تیمش است. مصاحبه با جلالی را می خوانید:

بعد از جدایی مجتبی حسینی آن هم دو سه روز پس از توافق با باشگاه پیکان به عنوان مربی، جایگزینی برای ایشان پیدا نکرده‌اید؟
بعد از آن اتفاق ما چند گزینه را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در میان آنها مربی خارجی هم هست که به نظرم طی سه روز آینده به جمع‌بندی نهایی برسیم. البته در حال حاضر هنوز چیزی مشخص نیست و به همین دلیل هم نباید نامی مطرح شود.

مثل همه تیم‌ها مشغول جذب بازیکن و آماده‌سازی تیم‌تان هستید. تا امروز روند این مهم چگونه بوده است؟
ما در حال حاضر گروهی از جوانان مستعد و با کیفیت را جذب کرده‌ایم. همینطور دو سهمیه لیگ برتری را به خدمت گرفتیم و تا پایان فصل نقل و انتقالات هم فرصت جذب بازیکنان داخلی و خارجی هم داریم. البته این را هم می‌دانیم که باید با وسواس زیاد این کار را انجام دهیم.

بدون شک فعالیت باشگاه‌های دیگر را هم در این زمینه پیگیری کرده‌اید.
در فصل نقل و انتقالات خیلی تیم‌ها سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند و بازیکنان مطرحی را هم به خدمت می‌گیرند و زمان چیدمان آنها روی کاغذ هم سر و صدایش زیاد است. اما وقتی تیم به زمین می‌آید مشخص خواهد شد که کدام تیم‌ها موفق بوده‌اند. پس از الان نمی‌توان تیمی را موفق یا ناموفق دانست. من فکر می‌کنم پس از ۱۰ هفته می‌توان درباره کیفیت تیم‌ها نظر داد. ما همه تلاشمان این است که در راستای منافع باشگاه حرکت کنیم.

یکی از مشکلات اصلی فصل گذشته بحث کیفیت زمین‌ها بود. چقدر امیدوارید که در فصل جدید شاهد شرایط بهتر زمین‌ها باشیم.
در جلسه‌ای که با مسوولان فوتبال داشتیم خیلی روی این مساله متمرکز شدم که برای استاندارد‌های استادیوم‌ها توجه بیشتری شود. البته سازمان لیگ پیگیر مساله هست تا شرایط مهم‌ترین بخش استادیوم که همان چمن بازی است نسبت به گذشته بهتر شود.

متاسفانه مثل سال‌های گذشته در فصل نقل و انتقالات شنونده ارقامی برای خرید بازیکن هستیم که این بازار را آشفته می کند.
من هم اعتقاد دارم که بازار نقل و انتقالات آشفته شده و همین زوال تولید را به همراه داشته است. زمانی که چرخه تولید از کار می‌افتد یا روند آن آهسته می‌شود چنین بازارهای آشفته‌ای را شاهد خواهیم بود.

دو بازیکن پیکان (سیامک نعمتی، گادوین منشا) به تیم قهرمان فصل گذشته رفتند و تعدادی هم به تیم‌های دیگر این یعنی اینکه عملکرد شما در لیگ شانزدهم خوب است. از این اتفاق احساس خوبی دارید یا…
من از یک بابت خوشحالم و از یک جهت ناراحت. شما نگاه کنید این دو بازیکن در فصل گذشته چقدر مطرح بودند اما امروز بازیکنان بزرگی شده‌اند و به تیم قهرمان فصل قبل می‌روند. وقتی این شرایط پیش می‌آید یعنی اینکه ما باید مثل فصل گذشته از ابتدا شروع کنیم. این مساله برای من مثل یک چالش بزرگ است. اما اینکه می‌توانیم در یک سال تا این اندازه رشد داشته باشیم و بازیکنان‌مان هم به چنین تیم‌هایی بروند نوعی خدمت به فوتبال است.

پرونده جذب بازیکنان را چه زمانی می بندید؟
من امیدوارم تا پایان هفته آینده این اتفاق بیفتد. ما از روز دهم تیرماه اردوی یک هفته‌ای را در کرج خواهیم داشت که آن اردو اهمیت زیادی برای ما دارد.

در لیگ شانزدهم نتایج خوبی را به دست آوردید، برای فصل جدید چه هدفی را برای پیکان مشخص کرده‌اید؟
همانطور که قبلا گفتم هدف ما در فصل گذشته حفظ تیم در لیگ برتر بود که خدا را شکر این اتفاق افتاد. برای لیگ هفدهم در نظر داریم که در نیمه بالای جدول باشیم. البته این را هم می‌دانیم که همه تیم‌ها تلاش و هزینه می‌کنند تا به نتیجه مطلوب برسند و کار برای هر ۱۶ تیم سخت است.

ایران ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223745

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر