1

یک دختر پنج روزه بر اثر حمله نیروهای امنیتی بحرین جان باخت

  • کد خبر : 22503
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸

یک دختر پنج روزه بحرینی به نام “ساجده فیصل” به سبب استنشاق گاز سمی شلیک شده از سوی نظامیان رژیم آل خلیفه به شهادت رسید

یک دختر پنج روزه بحرینی به نام “ساجده فیصل” به سبب استنشاق گاز سمی شلیک شده از سوی نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه “البلاد القدیم” به شهادت رسید.پایگاه خبری افق شبکه تلویزیونی العالم ، مقامات بحرینی همچنان خواسته های مردم این کشور را برای انجام اصلاحات بنیادین در کشور، ایجاد پارلمان منتخب و توقف احکام ظالمانه و خشونت و اخراج نیروهای اشغالگر عربستانی از کشور را نادیده می گیرند. سران رژیم ال خلیفه و نیروهای امنیت این رژیم که مورد حمایت نظامیان سعودی قرار دارند بر مجازات دسته جمعی شهروندان بحرینی تکیه می کنند.
نیروهای امنیتی ال خلیفه به منطقه قدیمی بحرین که در نزدیکی میدان لولو قرار دارد یورش بردند و از گلوله مستقیم و گازهای خفه کننده برای سرکوب معترضان به کار بردند به گونه ای که ابری از گاز اشک اور فضای منطقه قدیم را در برگرفته بود و باعث کشته شدن ساجده فیصل جواد نوزاد شیر خوار بحرینی که تنها پنج روز بیشتر نداشت شد و ده ها تن دیگر نیز در داخل خانه های خود از اثرات سوء این گازهای خفه کننده در امان نماندند.
شایان ذکر است که استفاده از این گازها در فضاهای سربسته و در جاهای مرطوب کشنده است و این در حالی است که میزان رطوبت هوا در بحرین بالاست.
جمعیت الوفاق بحرین نیز در بیانیه ای اعلام داشته است رژیم ال خلیفه مرتکب هزاران جنایت شده و به نقض حقوق بشر پرداخته است بنابراین باید از قدرت کنار برود، جمعیت الوفاق که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر بیانیه صادر کرده بود اعلام کرد رژیم حاکم بر بحرین به تجاوزها و جرائمی که کمیته حقیقت یاب بسیونی به شمه ای از انها اشاره کرده بود اعتراف نکرده است.
این جمعیت همچنین کشتار راهپیمایان مسالمت جو، حمله به خانه ها، بازداشت های ظالمانه معترضان و شکنجه ان ها و قتل افراد بازداشت شده، تخریب مساجد، مصادره اموال و اخراج کارگران و کارمندان از کار را محکوم کرد.
سید هادی موسوی یکی از رهبران جمعیت الوفاق و نماینده مستعفی پارلمان بحرین گفت: رژیم حاکم بر بحرین پس از شصت و سه سال خشن ترین چهره خود را به نمایش گذاشته است.
ده ها هزار شهروند بحرینی نیز که از کار خود اخراج شده بودند در مقابل وزارت کار این کشور تجمع کردند و از مقامات بحرینی خواستند تا ان ها را دوباره به سر کارشان بازگردانند در این تجمع اعتراض امیز، کاگران، معلمان، پزشکان و مهندسانی که  به ادعای حضور ان ها در اعتراضات بحرین از کار اخراج شده بودند حضور داشتند همچنین در این تجمع اعتراض امیز شخصیت های سیاسی و حقوقی در حمایت از خواسته های تجمع کنندگان شرکت کرده بودند.
در بحرین چندین راهپیمایی مسالمت امیز نیز انجام شده و همچنین راهپیمایی هایی  برای تشییع جنازه نمادین شهید زهرا صالح در مناطق الدیه، جزیره ستره، مرکوبان، عالی، دراز و نویدرات انجام شد که با سرکوب نیروهای امنیتی که از گلوله مستقیم و گازهای خفه کننده استفاده می کردند مواجه شد شهید زهرا صالح هفته گذشته بر اثر حمله نیروهای امنیتی بحرین جان باخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22503

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر