1

انتقاد شدید از مصوبه هیات دولت/ وعده هاشمی برای جبران تعرفه‌ها، شاید در سال آینده

  • کد خبر : 225077
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

وزیر بهداشت گفت: ما هم به این تعرفه‌ها نقد داشتیم و معتقد هستیم در حوزه سلامت باید قیمت تمام شده و سود منطقی برای بخش‌های دولتی و خصوصی مشخص شده و به نحوی تعریف شود که مجموعه‌های درمانی اداره شوند.

 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح اولین مرکز ام آر آی اطفال کشور در جمع خبرنگاران در خصوص بازنگری تعرفه‌های برخی از گروه‌های پزشکی گفت: بیمه‌ها در جلسه شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه از تعرفه‌ها به خوبی دفاع نکردند و امیدواریم تعرفه‌ها در سال ۹۷ بازنگری شود و بتوانیم آن را جبران کنیم.

افق نیوز/وی افزود: این مصوبه وحی منزل نیست؛ همانطور که مجلس می‌تواند در مصوبه‌های خود تجدید نظر کند دولت هم می‌تواند مصوبه‌های هیأت وزیران را تغییر دهد. این هیات به طور مداوم در هر جلسه چندین مصوبه دارد و تا به حال ندیده بودیم مصوبه‌ای تا این اندازه بازتاب داشته باشد و مورد پرسش قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: امیدوار هستیم تعرفه‌ها به صورت واقعی تعیین شوند، چرا که در بیمارستان‌ها باید دستگاه‌های پزشکی جایگزین شوند و مراکز درمانی نیز توسعه پیدا کنند. در حال حاضر هزینه تعرفه یک تخت بیمارستانی ۱۳۵ هزار تومان حساب می‌شود در حالی که قیمت تمام شده آن ۲۳۰ هزار تومان است. در کجای دنیا می‌شود با این تعرفه‌ها ادامه داد. در عین حال از بخش خصوصی که تعرفه‌ها را رعایت می‌کند تشکر می‌کنیم و از جامعه پزشکی می‌خواهیم که صبر پیشه کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما از قانون تبعیت می‌کنیم، ادامه داد: ما هم به این تعرفه‌ها نقد داشتیم و معتقد هستیم در حوزه سلامت باید قیمت تمام شده و سود منطقی برای بخش‌های دولتی و خصوصی مشخص شود و به نحوی تعریف شود که مجموعه‌های درمانی اداره شوند. امیدواریم همانطور که قیمت تمام شده آب، برق و گاز حساب می‌شود، در بهداشت و درمان نیز همین روند وجود داشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: ظاهرا سیاستگذاران در حوزه سلامت این نگاه را ندارند اما امیدواریم در دولت دوازدهم بخشی از این نواقص برطرف شود.

وی ضمن اشاره به نیاز کشور به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار پرستار جدید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تاکید کرد: اگر تعرفه‌ها را واقعی کنند، نیازی به استخدام دولتی نیست و هر بیمارستان می‌تواند به صورت جداگانه یک ردیف استخدامی داشته باشد.

وی در خصوص ایجاد فاصله پرداختی میان پرستاران و پزشکان توضیح داد: از ۲۶ سال پیش که نظام پرداخت در حوزه سلامت نظام پرداخت بر اساس خدمت و کارانه‌ای شد و بیمارستان ها خودگردان شدند، فاصله پرداختی به پزشکان با پرستاران و سایر نیروها زیاد شد و ظلمی واقع شد که ما هم آن را قبول نداریم و باید برنامه جدیدی برای نظام پرداخت در حوزه سلامت، اجرا شود.

هاشمی گفت: بیمه‌ها نیز باید بتوانند به تعهداتشان به موقع عمل کنند، اعتراض پرستاران در مورد حقوق پایین و دیرکرد پرداخت کارانه‌ها بحق است و باید این نقیصه جبران شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225077

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر