2

عربستان سعودی باید بن علی را به ما مسترد کند

  • کد خبر : 22780
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۴۶

من قبل از هر چیز یک مدافع حقوق بشر هستم و در این جایگاه همچنان باقی می مانم

رییس جمهور جدید تونس گفت:  عربستان سعودی باید بن علی را به ما مسترد کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه فرانس ۲۴ ، منصف مرزوقی، رییس جمهور جدید تونس گفت: ما از سعودی ها خواسته ایم بن علی را مسترد کنند. پناهندگی سیاسی به کسی که پنج میلیارد دلار از پول مردم را دزدیده است، نمی دهند. ما کسی را که پنج دینار دزدیده است به زندان می اندازیم. چگونه کسی که یک سوم بودجه کشور را با خودش برده است، محاکمه نکنیم.
مرزوقی درباره احتمال تنش در روابط با ریاض در پی اصرار بر استرداد بن علی گفت: ما از عربستان استرداد بن علی را خواسته ایم. قرار پیگرد بین المللی علیه او و خانواده اش وجود دارد. اینترپل و دولت تونس خواستار استرداد وی برای سپردن به دست عدالت هستند و موضوع انتقام گیری در میان نیست.
رییس جمهور تونس افزود: من قبل از هر چیز یک مدافع حقوق بشر هستم و در این جایگاه همچنان باقی می مانم. عدالت به معنای انتقام گیری نیست. روشی است برای مجازات کردن کسانی که مرتکب جرم و جنایت شده اند. نیروی پلیس اولین قربانی قدرت استبدادی بن علی بود، زیرا بن علی از پلیس نه برای محافظت از مردم بلکه برای محافظت از خودش و قدرت اش استفاده می کرد. در آنچه به نیروی پلیس مربوط می شود اکثریت اعضای آن شهروندان عادی تونسی هستند، اما اقلیتی که مرتکب جرم و جنایت شده اند باید محاکمه شوند.
مرزوقی درباره اسلام خواهی سیاسی در تونس گفت: ما این بخت را داریم که می توانیم با اسلام خواهی میانه رو کار کنیم. این همکاری در چارچوب یک قرارداد مشخص تعریف شده که پایه های رعایت حقوق بشر و حقوق زنان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22780

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر