2

تنها۱۰تا ۱۵درصد از کل معتادان به بهبودی کامل می‌رسند

  • کد خبر : 23013
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

افزایش تعداد مصرف کننده‌های شیشه بین آمار کلی معتادان به معنی تغییر مصرف بسیاری از آنها، به شیشه است

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هدف ایده‌آل درمان اعتیاد، بهبودی کامل فرد در حال بهبودی است، افزود: تجربه ثابت کرده است که دست‌یابی به این هدف ممکن نیست زیرا طبق آمار تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از معتادان به مرحله بهبودی کامل می‌رسند.

محمدباقر صابری زفرقندی با تاکید بر متغیر بودن اهداف و مداخلات درمان اعتیاد اظهارکرد: هدف درمان به گونه‌ای است که اگر نوع مصرف معتاد تزریقی را به خوراکی، یا از مرحله خوراکی به تزریقی به مواد مخدر کشیدنی تغییر دهیم هم موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در شرایطی که بهبودی کامل در معتادان امکان‌پذیر نیست برنامه‌های کاهش آسیب نیز برای به حداقل رساندن آسیب‌های اعتیاد به عمل می‌آید.

وی در پاسخ به این‌که با توجه به افزایش آمار مصرف‌کننده‌های شیشه چرا آمار معتادان در کشور همچنان بی تغییر باقی مانده است، گفت: افزایش تعداد مصرف کننده‌های شیشه بین آمار کلی معتادان به معنی تغییر مصرف بسیاری از آنها، به شیشه است.

صابری زفرقندی افزود: آمار حدود ۲ میلیون معتاد نیز، تنها آمار منتشر شده از معتادان مشکل‌دار است و همه افراد درگیر با اعتیاد را در بر نمی‌گیرد.

ایسنا – مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ارائه خدمات به کودکان معتاد توضیح داد: مداخلات درمانی برای همه گروه‌های سنی تعریف مشخصی دارد و هر فردی که به درمان نیاز داشته باشد می تواند این خدمات را دریافت کند، چنانچه این خدمات برای کودکان معتاد نیز تعریف شده و در هرجایی که لازم باشد انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23013

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر