2

سازمان ثبت احوال در همه لحظات خدمت‌رسان مردم است

  • کد خبر : 23213
  • ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴

کاهش جمعیت عامل جدی تهدید کننده‌ای برای جامعه به شمار می‌رود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل ثبت احوال استان قم با وی، بحث های جمعیتی را از مباحث مهم خواند و تصریح کرد: کاهش جمعیت عامل جدی تهدید کننده‌ای برای جامعه به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نام گذاری در اسلام، بیان داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان سازمان متولی امر باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع به خانواده ها در خصوص استفاده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در نام گذاری فرزندانشان تلاش کند.

ثبت احوال زمینه ساز توسعه، ترقی و پیشرفت جامعه است

حسینی بوشهری با بیان این که امروزه در ثبت احوال در مقایسه با گذشته قدم های بسیار خوب و ارزشمندی برداشته شده است، گفت: ثبت احوال زمینه ساز توسعه، ترقی و پیشرفت جامعه است.

وی با قدردانی از مدیر کل ثبت احوال استان و تلاش های همکاران در این اداره به لحاظ عملکرد مثبت و ارزنده یادآور شد: کارها و اقدامات انجام شده در ثبت احوال با نگاه بسیار متعهدانه، مسئولانه و دلسوزانه همراه است و دغدغه‌ها و دلسوزی‌ها باعث شده است مسئولان در این میدان مسیرهای جدیدی را  برای خدمت به مردم با تمام وجود فراهم آورند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به آیات و روایات مربوط به تکلیف شناسی گفت: وظیفه شناسی یک مسئله جدی است که در اسلام به آن بسیار  سفارش شده است.

وی بیان داشت: تشخیص وظیفه قبل از عمل به تکلیف از مهمترین اموری است که انسان مؤمن باید آن را مدنظر قرار داده و سپس به انجام تکلیف مبادرت بورزد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز سازمان پر تلاش ثبت احوال یکی از نهادهای پر کاری است که باید این مسیر را دنبال کند و قدم های عملیاتی بسیاری را در جهت بهبود و تسهیل امور  بردارد.

وی خدمت رسانی به مردم را کار پسندیده و ارزنده ای عنوان کرد و گفت: خدمت به خلق خدا اجر و پاداش بسیاری را به همراه دارد که یکی از مجموعه هایی که بالاترین خدمت را به مردم ارائه می نماید مجموعه ثبت احوال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برای عملکرد و انجام بهتر امور لازم است گروه تحقیقاتی تشکیل شود تا نیاز سنجی جامعه انجام داده و با برنامه ریزی دقیق و صحیح راهکارهای عملیاتی برای نیازهای جامعه را انجام دهیم.

سازمان ثبت احوال در همه لحظات خدمت‌رسان مردم است

وی در ادامه تصریح کرد: این سازمان تنها سازمانی است که اسناد هویتی مردم را در اختیار دارد و در تولد، مرگ، ازدواج و طلاق همراه مردم بوده و در تک تک لحظات همواره خدمت رسان مردم است.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار، مدیر کل ثبت احوال استان قم، گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره کل را تشریح کرد.

افق – مهر ولی‌الله عسکری ضمن ارائه آمار چهار واقعه حیاتی، در خصوص کارت ملی هوشمند، صدور شناسنامه مکانیزه، فرهنگ نام و نام گزینی، آمار مهاجرت، آرشیو الکترونیکی توضیحاتی را ارائه و اهم برنامه ها و پروژه های قابل بهره برداری در هفته ثبت احوال را عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر