1

ما نباید از بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه واهمه داشته باشیم

  • کد خبر : 23913
  • ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸

دانشگاه تک جنسیتی ظرفیت پذیرش تمام دانشجویان یک رشته را ندارد

دانشگاه تک جنسیتی ظرفیت پذیرش تمام دانشجویان یک رشته را ندارد
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت :‌ ما نباید از بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه واهمه داشته باشیم و آن را بزرگنمایی کنیم .

فاطمه رهبر در گفت و گو با شبکه ایران با بیان این مطلب گفت: اگر دانشگاهی با این شرایط تاسیس شود محدود خواهد بود و نمی تواند همه دانشجویان علوم انسانی را در بر بگیرد ومطمئنا اجباری برای حضورخانم ها برای شرکت در این دانشگاه را نخواهد داشت .

وی گفت:‌ طرح دانشگاه تک جنسیتی تنها مختص به کشور ما و بعضی کشورهای اسلامی نیست . آمارهای موجود نشان می دهد دانشگاه های تک جنسیتی در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد و دانشجو می تواند با رشته مخصوص خود در آن به تحصیل ادامه دهد .

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از تاسیس دانشگاه ویژه بانوان گفت: ‌اگراین تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها صورت بپذیرد (مثل دانشگاه امام صادق)بسیار بهتر خواهد بود .

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: ‌اگر بتوان در یک فضای مناسب ،خانم و آقا را تفکیک کرد بسیا رخوب است اما این در صورتی است که دانشگاه فضای کافی را در اختیار داشته باشد. اما برخی دانشگاه ها فضای لازم را ندارند و نمی توان کلاس ها را برای دختر و پسر تفکیک کرد .

وی با اشاره به دوران دانشجویی خود در خصوص تفکیک کلاس ها توضیح داد :‌ در زمان ثبت نام کلاس ها در سه گروه A ،B  وC تقسیم شده بود که کلاس A  مختص خانم ها ،‌ کلاس B  آقایان و c کلاس مشترک خانم و ها و آقایان بود و کسانی که به دلیلی  امکان حضور در کلاس های مختص برای آن ها فراهم نمی شد بالاجباردر کلای های مشترک حضور پیدا می کردند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر