3

اختصاصی/ نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی

  • کد خبر : 239676
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

امروز گردهم آمدیم تا نه تنها در مقابل یک تصمیم ظالمانه، که در برابر اقدامی نابخردانه تصمیم گیری کنیم، لذا باید راه حل قطعی برای رفع اشغال قدس شریف بیابیم و همه در برابر آن ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی افق نیوز برهان آتالای نماینده پارلمان ترکیه در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی که امروز (دوشنبه ۲۷ آذرماه) برگزار شده است، گفت: امروز گردهم آمدیم تا نه تنها در مقابل یک تصمیم ظالمانه، که در برابر اقدامی نابخردانه تصمیم گیری کنیم، لذا باید راه حل قطعی برای رفع اشغال قدس شریف بیابیم و همه در برابر آن ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه اختلافات بین امت های اسلامی نسبت به گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: همانگونه که اطلاع دارید در گذشته امت واحدی بودیم که به قومیت ها تبدیل شدیم. قتل و جنگ و خونریزی، بین کشورهای مختلف و در منطقه سبب شده حتی برخی عزت را در یهودی ها ببینند.

آتالای با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه “ای کسانی که ایمان آورده اید، به ریسمان خدا پناه آورید”، گفت: چنگ اندازی به ریسمان خدا برای پیروزی فلسطین با تکیه به وحدت امت های اسلامی بهترین راهکار است، بنابراین باید حرکتی انجام دهیم که نتیجه آن پیروزی باشد. امیدواریم در این جلسات به راه حل هایی دست یابیم یا اختلافات نتیجه ای نخواهد داشت.
نماینده پارلمان ترکیه در این نشست با بیان اینکه جلسات و مذاکرات به تنهایی کافی نیست، گفت: باید گام های عملی برداشت، رئیس جمهور ترکیه نیز تاکید کرده است که قدس به عنوان پایتخت فلسطین باید به رسمیت شناخته شود، همچنین کشورهای اسلامی سفارت خود در قدس را افتتاح کنند.
نماینده پارلمان چاد در نشست اضطراری کمیته فلسطین:
مغایرت تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد

نماینده پارلمان چاد حمایت همه جانبه مجلس ملی این کشور و ملت چاد را از سازمان‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه فلسطین اعلام کرد.

عمر داوود، نماینده پارلمان چاد در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ آذر ماه) در هتل اسپیناس برگزار شد، با بیان اینکه در برهه زمانی کنونی وظیفه مهمی در قبال فلسطین داریم، گفت: اقدام آمریکا را قاطعانه محکوم می‌کنیم چرا که با همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مغایرت دارد.
وی بر همین اساس تصریح کرد: امت اسلامی باید بتواند مقدمات احقاق حقوق برای همگان را فراهم کند که در همین راستا مجلس ملی چاد از سازمان‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه فلسطین حمایت می‌کند.
نماینده پارلمان چاد در پایان خاطر نشان کرد: ملت چاد همواره در کنار مردم فلسطین بوده و در راه مبارزه برای بازپس‌گیری حقوق حقه آنها حمایت خود را اعلام می‌کند.

خبرنگار : سمیه نباتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239676

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر