1

حکم جلب ۲۳ تن از معترضان در منطقه شیعه‌نشین عربستان

  • کد خبر : 24202
  • ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

وزارت کشور عربستان حکم جلب ۲۳ تن از معترضان این کشور در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان را به اتهام ایجاد درگیری‌ در مناطق مذکور صادر کرد

وزارت کشور عربستان حکم جلب ۲۳ تن از معترضان این کشور در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان را به اتهام ایجاد درگیری‌ در مناطق مذکور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان ادعا کرد: مسئولان این کشور شواهد و مدارکی درخصوص رابطه این افراد با گروه‌های خارجی در دست دارند.

وی در ادامه افزود: تحقیقات ما درخصوص چگونگی و سطح این ارتباط ادامه دارد. ما سعی داریم این افراد را بازداشت کنیم تا مسائله روشن شود.

مسئولان عربستانی افراد مذکور را به تلاش برای اجرای برنامه‌های بیگانگان متهم کرده‌اند.

الترکی همچنین عنوان داشت: از افراد تحت پیگرد می‌خواهیم تا خود را تحویل دهند. حکم جلب این افراد بعد از عدم حضور آن در مراکز بازجویی صادر شد.

وی در ادامه مدعی شد: برخی از این افراد سلاح غیرقانونی در دست داشته و در روند عبور و مرور مانع‌تراشی کرده‌اند.

الترکی همچنین تاکید کرد: ما اسم کشورهای دیگر مانند ایران را به عنوان گروه‌هایی که در عربستان آشوب ایجاد می‌کنند، مشخص نکرده‌ایم.

وی در ادامه مدعی شد: اسامی این افراد منتشر شده است آنها خطری برای امنیت کشور به شمار می‌آیند چرا که جرم‌هایی مانند شلیک به سمت مردم و نیروهای امنیتی در ماه نوامبر مرتکب شده‌اند.

الترکی همچنین عنوان داشت: عربستان از سوی گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر و القاعده مورد هدف قرار گرفته است. شهروندان باید برای دستگیری افراد تحت پیگرد با ما همکاری کنند.

از سوی دیگر، دادگاه کیفری عربستان روند بررسی پرونده یک شبکه متشکل از ۱۱ عربستانی را آغاز کرد.

اتهام این افراد، در پیش گرفتن خط و مشی تکفیری‌ها، مخالفت با قرآن و سنت پیامبر، پیوستن به گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن برخی تاسیسات مهم عربستان وابسته به شرکت “آرامکو” است.

دادستان کل عربستان نیز اعلام کرد که این افراد به هماهنگی برای فرستادن جوانان به مناطق درگیر عربستان و استفاده از سلاح و آموزش افراد متهم هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24202

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر