5

راه اندازی مراکز سازمان اسناد ملی در ۲۱ استان کشور

  • کد خبر : 24499
  • ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱

اکنون در ۹ استان کشور، مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی فعال هستند

‘اسحاق صلاحی’ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران پیرامون دستاوردها و عملکردهای این سازمان، یادآور شد: اکنون در ۹ استان کشور، مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی فعال هستند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با یادآوری اینکه در قرآن کریم سفارش های بسیاری به بحث تعقل، اندیشه، حکمت و کتاب شده است گفت: در قرآن کریم ۳۲۲ مرتبه، کلمات مشتق از کتاب بکار رفته که نشانگر اهمیت این موضوع در متون دینی ماست.

صلاحی ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی از ادغام دو سازمان آرشیو ملی اسناد و کتابخانه ملی که پیش از این به صورت جداگانه فعالیت داشتند، ایجاد شده است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه این سازمان به صورت هیات امنایی اداره می شود گفت: رییس جمهور، وزرای علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دو خبره از دانشگاه ها و رییس سازمان اعضای هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند.

ناطق پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی، یک کتابخانه بزرگ شهری محسوب نمی شود و وظیفه حاکمیتی دارد افزود: اکنون در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار منبع کتابی و غیر کتابی و ۲۲۷ میلیون برگه سند آرشیوی و پیش آرشیوی نگهداری می شود.

به گفته صلاحی، حدود ۱۱۰ هزار دانشجوی بالای کارشناسی ارشد عضو سازمان اسناد هستند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: از مجموع شش میلیون و ۳۰۰ هزار منبع کتابی و غیر کتابی، دو میلیون و ۳۰۰ هزار به صورت کتاب، دو میلیون نسخه نشریات و دو میلیون نیز منابع غیر کتابی هستند.

وی یادآور شد: همچنین ۳۶ هزار نسخه خطی و ۲۹ هزار نسخه چاپی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی موجود است.

ناطق پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، تلاس برای اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و سند، بازگرداندن کتاب ها و اسناد های مهم مربوط به تمدن ایران از کشورهای دیگر، راه اندازی سایت جامع سازمان اسناد و کتابحانه ملی، قرار گرفتن به عنوان چهارمین کتابخانه جهان در ارایه خدمات شبانه روزی، سومین کتابخانه جهان ارایه خدمات از طریق تلفن همراه، دسترسی عموم به ۱۱ هزار نسخه از مجموع ۳۴ هزار نسخه خطی و فهرست نویسی اسناد آرشیو ملی را از فعالیت های انجام شده و در دستور کار سازمان اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر