1

هیاتی ۷ نفره از سئول به کره‌شمالی می‌رود

  • کد خبر : 248382
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

به گفته مقام‌های رسمی کره جنوبی، این کشور قرار است هیاتی هفت‌نفره را به منطقه بی‌طرف میان دو کره اعزام کند تا درباره دیدار رهبران دو کشور در اواخر ماه جاری میلادی با یکدیگر به بحث بنشینند.

به گفته مقام‌های رسمی کره جنوبی، این کشور قرار است هیاتی هفت‌نفره را به منطقه بی‌طرف میان دو کره اعزام کند تا درباره دیدار رهبران دو کشور در اواخر ماه جاری میلادی با یکدیگر به بحث بنشینند.

به گزارش افق نیوز به نقل از یونهاپ، به گفته مقام‌های رسمی کره جنوبی، این کشور هیاتی هفت‌نفره را در طی روزهای آینده برای گفت‌وگو با کره‌شمالی اعزام می‌کند تا درباره توافق‌نامه و امنیت نشست میان دو کشور در اواخر ماه آوریل بحث و تبادل‌نظر کنند.

بنا بر اعلام وزارت اتحاد کره‌جنوبی، این کشور خبر اعزام این هیئت را که فردا –چهارشنبه- صورت خواهد گرفت، به طرف شمالی گفت‌وگوها که «چو هان‌کی»، یکی از دبیران ارشد معاهده آن را رهبری می‌کند، داده است.

دو کره روز چهارشنبه در بخش جنوبی مرز «پانمونجوم»، دهکده بی‌طرف میان دو کشور، در سطح نمایندگان با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد تا برای دیدار میان «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، آماده شوند.

«شین یونگ ووک»، یک افسر ارشد امنیتی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، و «کوان هیوک-کی»، رئیس دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهوری این کشور، نیز با این هیات همراه خواهند بود، چراکه مسائل امنیتی و همچنین پوشش خبری نیز در مباحث این گفت‌وگو جای می‌گیرد.

این دیدار که نخستین دیدار میان نمایندگان دو کره از سال ۲۰۰۷ است، در خانه صلح برگزار می‌شود که در بخش جنوبی پانمونجوم قرار دارد.

یک مقام رسمی وزارت اتحاد کره‌جنوبی گفت که هیچ اطلاعی درباره این‌ ندارد که آیا درباره مسیر حرکت کیم جونگ‌اون یا این‌که آیا «ری سول-جو»، همسرش، نیز می‌تواند او را همراهی کند بحث خواهد شدیا نه.

انتظار می‌رود رهبران دو کره درباره برچیدن سلاح‌های هسته‌ای از شبه‌ جزیره، قرارداد صلح و پیوندهای میان دو کشور با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، موافقت کرده است که در ماه می سال جاری میلادی با کیم جونگ‌اون دیدار کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر