1

امارات ۲۰۰ میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند

  • کد خبر : 248700
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰:۴۲

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز شنبه اعلام کرد که این کشور دویست میلیون دلار برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان اختصاص خواهد داد.

به گزارش افق نیوز/در بیانیه وزارت امورخارجه امارات آمده است؛ این اقدام در چارچوب حمایت از امنیت و رشد و شکوفایی لبنان و مردم این کشور ضورت می گیرد.
بیانیه با بیان اینکه این مبلغ به صورت مساوی بین نیروهای امنیتی و ارتش لبنان تقسیم خواهد شد، اضافه کرد: تقویت نیروهای نظامی و امنیتی لبنان که در شرایط حساس کنونی نقش مهمی در ایجاد امنیت این کشور و منطقه دارند از اولویت های دولت امارات به شمار می رود.
به نظر می رسد این کمک مالی امارات در چارچوب کنفرانس اقتصادی کمک به دولت لبنان باشد که روز جمعه در پاریس پایتخت فرانسه به کار خود پایان داد. در این کنفرانس کشورهای مختلف ۱۱ میلیارد دلار به صورت کمک بلاعوض و وام در اختیارلبنان قرار خواهند داد.
دولت قطر هم پیشتر اعلام کرده بود که در این نشست مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به صورت وام و سرمایه گذاری در اختیار لبنان قرار می دهد.
نشست کمک به دولت لبنان در حالی برگزار شد که کمتر از یک ماه دیگر یعنی در ۱۶ اردیبهشت ماه (۶ می ) انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار خواهد شد.
برخی گزارش ها حاکیست، دست و دل بازی کشورها در این نشست که زیر شعار کمک به دولت و ملت لبنان صورت گرفت با هدف تاثیر بر انتخابات این کشور بوده است.
سیدحسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان پیشتر نسبت به تلاش آمریکا و برخی کشورهای منطقه برای تاثیر گذاری بر انتخابات و هدف قرار دادن مقاومت با استفاده از «امکانات و ابزارهای کثیف» هشدار داده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248700

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر