1

روحانی باید با اشتیاق به مجلس بیاید/ طرح سوال از رئیس دولت سیاسی نیست

  • کد خبر : 261424
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

نماینده مردم میانه در مجلس با تاکید به اینکه مجلس لولو خورخوره نیست که رئیس‌جمهور بترسد و به مجلس نیاید، گفت: اگر مشکلات کشور برای آقای روحانی مهم است، باید با اشتیاق به مجلس بیاید.

خبرگزاری فارس: روحانی باید با اشتیاق به مجلس بیاید/ طرح سوال از رئیس دولت سیاسی نیست

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد منتسب به رئیس‌جمهور در این مدتی که موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور مطرح شده است، دست به کارها و تهمت‌هایی علیه سوال‌کنندگان زده‌اند به طوریکه حتی اخیراً فردی حرف‌های ناشایست و کورکورانه در این مورد زده است که بنده جواب آن شخص را دندان‌شکن خواهم داد.

طرح سوال از رئیس‌جمهور سیاسی نیست

وی افزود: مجموعه سوال از رئیس‌جمهور قبل از اینکه سیاسی باشد، روی مسائل کلان کشور و مدیریتی است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه چه بخواهیم و نخواهیم نمایندگان مجلس افراد سیاسی هستند، تصریح کرد: طرح سوال از رئیس‌جمهور سیاسی نبوده و خدایی ناکرده هدف سوال‌کنندگان به چالش کشاندن و تخریب رئیس‌جمهور نیست.

وی توضیح داد: سوالات در پنج محور مسائل کلان کشور، برجام و اقتصاد خواهد بود به طوریکه محور سوالات نیز از قبل مشخص شده است.

شیویاری متذکر شد: برخی از افراد منتسب به رئیس‌جمهور و حتی خود نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهور باید یک‌سال پیش در مجلس جهت پاسخگویی حاضر می‌شد.

رئیس‌جمهور پیش از اینها باید در مجلس حضور می‌یافت

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور اگر برای مسائل و مشکلات کشور اهمیت قائل است باید با اختیار در مجلس حاضر شود، گفت: خانه ملت، خانه مردم بوده و نماینده‌های منتخب مردم در آنجا حضور دارند؛ از این‌رو رئیس‌جمهور باید بدون هیچ درخواستی از سوی نمایندگان با اختیار در مجلس حضور یافته و مشکلات را مطرح می‌کرد تا راه‌حل و هم‌فکری روی آنها انجام گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل بین سه قوه و حل مشکلات از طریق قوا، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی خود یکی از قوه‌هاست و رئیس‌جمهور باید برای ایجاد این تعامل و جهت هم‌فکری به مجلس می‌آمد و نباید هیچ ترسی از این حضور در مجلس داشته باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور و هم تیم‌های وی گمان می‌کنند که نمایندگان از حد و حدود وظایف قانونی خود خارج خواهند شد، در حالیکه ۸۱ نماینده سوال‌کننده تلاش به شفاف‌سازی و حل مشکلات دارند و البته تعداد سوال‌کنندگان بیش از این تعداد بوده که بنابه دلایل و مصلحت‌هایی طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا نکردند ولی نقدهای زیادی به دولت دارند.

شیویاری با تاکید به لزوم حضور رئیس‌جمهور در مجلس جهت شفاف‌سازی و پاسخگویی به پنج محور مشخص شده، توضیح داد: البته محورها زیاد بود ولی بنا به مصلحت مملکت، صلاح نبود رئیس‌جمهور را در محورهای دیگر نیز مورد سوال قرار داد.

مجلس لولو خورخوره نیست که رئیس‌جمهور بترسد

وی ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی لولو خورخوره نیست که رئیس‌جمهور بترسد و هراس حضور در آنجا را داشته باشد، البته در بین نمایندگان افراد زیادی وجود دارند که دلسوز و خادم بوده و دغدغه اصلی آنها حل مشکلات مردم است و به خاطر همین امر موضوع طرح سوال را امضا کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور ادعای نمایندگی ۲۰ ساله در مجلس و قانون‌مداری دارد، باید قبل از درخواست نمایندگان در مجلس حضور می‌یافت، گفت: رئیس‌جمهور باید قبول کند که قصور کرده و در طول خدمت اجرایی خود اشتباهاتی داشته به طوریکه هر بار که سوالی از او مطرح شده یا طفره رفته یا افرادی را برای پس گرفتن سوال به مجلس فرستاده است.

وی با تاکید به اینکه سوال کردن حق مسلم نمایندگان مجلس است، افزود: رئیس‌جمهور باید از لحاظ مدیریتی پاسخگو باشد و البته پاسخ دندان‌شکن هم به افرادی که کورکورانه طرح سوال از رئیس‌جمهور را مورد هجمه قرار داده‌اند، خواهیم داشت.

شیویاری گفت: ما از شخص رئیس‌جمهور و کابینه بابت زحماتی که کشیده‌اند تشکر می‌کنیم ولی باید رئیس‌جمهور نیز جهت رفع مشکلات و یافتن راه‌حلی با مجلس در تعامل گسترده باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر