2

ازدواج‏ های زودهنگام، ربوده شدن و تجاوز جنسی + تصاویر

  • کد خبر : 26166
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳

انجام کارهای غیرقانونی، ازدواج‏های زودهنگام، ربوده شدن، تجاوز جنسی و اعتیاد به مواد مخدر.

ازدواج‏های زودهنگام، ربوده شدن و تجاوز جنسی در صدر خشونت ها در افغانستان

image

بیش از ۹ هزار مورد خشونت علیه کودکان در افغانستان ثبت شد

با وجود اینکه افغانستان ۱۸ سال پیش کنوانسیون حقوق کودکان را به امضا رساند، اما آمار وزارت کار و امور اجتماعی این کشور از ثبت بیش از ۹ هزار مورد خشونت علیه کودکان در این کشور خبر داد.

واصل نورمهمند، معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در سمینار دوروزه‌ای که با هدف بررسی فعالیت‏های شبکه حفاظت از کودکان در کابل آغاز به کار کرده است، گفت: خشونت علیه کودکان در ۱۲ مورد صورت گرفته است که موارد عمده آن عبارتند از: انجام کارهای غیرقانونی، ازدواج‏های زودهنگام، ربوده شدن، تجاوز جنسی و اعتیاد به مواد مخدر.

مهمند با اشاره به کاهش خشونت‏ها علیه کودکان در سال‏های اخیر افزود: در حال حاضر موارد ثبت شده خشونت بر ضد کودکان در افغانستان ۹۲۷۲ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: اگر چه به نظر می‏رسد که این آمار نسبت به سال‏های قبل افزایش داشته است، اما در گذشته به دلایلی امکان ثبت دقیق این آمار وجود نداشته است.

معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان افزود: در گذشته مردم افغانستان با استراتژی خشونت علیه کودکان آشنایی نداشتند و شبکه‏های حفاظت از کودکان نیز هنوز تأسیس نشده بودند.

به گفته مهمند، ۸۰ درصد از پرونده‌های خشونت علیه کودکان در پنج سال اخیر رسیدگی شده‌ است و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در حال سپری کردن مراحل قانونی خود هستند.

معاون وزارت کار و امور اجتماعی هدف از راه‏اندازی این سمینار را رفع کاستی‎های فعالیت‏های شبکه‏ های حفاظت از کودکان دانسته و گفت: برگزاری چنین سمینارهایی با هدف افزایش آگاهی مردم افغان درباره حقوق کودکان، از جمله وظایف عمده و مهم شبکه‏های حفاظت از کودکان است.

وی تصریح کرد: اجرایی کردن کنوانسیون حقوق کودکان که افغانستان نیز آن را امضا کرده است، نیز از مسئولیت‏ شبکه‏های حفاظت از کودکان است.

وی با بیان اینکه شبکه‏های حفاظت از کودکان باید در ولایات و مناطق دور دست افغانستان سمینارهایی را برگزار کنند، خاطر نشان کرد: وزارت کار و امور اجتماعی در تلاش است تا این شبکه‏ها را گسترش داده و کودکان سراسر افغانستان را از خشونت‏ها نجات دهد.

بر اساس گزارش وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، شبکه‏ های حفاظت از حقوق کودکان افغان در سال ۲۰۰۷ میلادی به منظور اجرای کنوانسیون حقوق کودک و ثبت خشونت‏ها علیه کودکان و پیگیری آن از سوی این وزارتخانه ایجاد شده‌اند.

به گفته مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی، شبکه‏های حفاظت از کودکان در ۲۸ ولایت و ۵۶ منطقه افغانستان فعالیت دارند.

افغانستان ۱۸سال پیش کنوانسیون حقوق کودک را به امضا رساند، اما تاکنون موفق به اجرای صحیح مفاد این کنوانسیون نشده است و هنوز هم کودکان افغان قربانی خشونت‏هایی از قبیل تجاوز جنسی، آدم ربایی، ازدواج‏ زودهنگام، اعتیاد به مواد مخدر، محرومیت از تحصیل، انجام کارهای سخت و طاقت فرسا و غیره می‏شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26166

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر