2

پرداخت نیمی از مطالبات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بازنشستگان تا پایان امسال

  • کد خبر : 26332
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱

پیگیری‌های لازم در زمینه پرداخت مطالبات بازنشستگان انجام شده و رییس‌جمهور هم دستور این امر را داده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود نیمی از مجموع مطالبات یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان سال پرداخت می‌شود.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در دومین روز جشن ملی توانمندسازی سازمان بهزیستی در پاسخ به ایسنا، با بیان اینکه پیگیری‌های لازم در زمینه پرداخت مطالبات بازنشستگان انجام شده و رییس‌جمهور هم دستور این امر را داده است، اظهار کرد: منتظر ابلاغ دستور هیات سه نفره (وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری) به سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده تا حدود نیمی ازمجموع مطالبات تا پیش از پایان سال پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: زمان دقیق پرداخت معوقات به چگونگی انجام فعالیت‌های اداری در این زمینه مربوط می‌شود و دیروز هم در این زمینه با رییس‌جمهور صحبت شده و ایشان شخصا در حال پیگیری موضوع هستند.

وی درباره پرداخت سود سهام عدالت به بازنشستگان نیز گفت: این موضوع به وزارتخانه متبوع ما مربوط نمی‌شود و باید از وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری شود.

پرداخت هدیه یک میلیون تومانی به نوزادان در صورت تخصیص منابع و رفع مسایل قانونی اجرا می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره هدیه یک میلیون تومانی رییس‌جمهور به نوزادان تازه متولد شده، اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام آمادگی کرده بود که در صورت تخصیص منابع و رفع مسایل قانونی، این کار را انجام دهد، اما مادامی که منابع تامین نشود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نمی‌تواند آن را اجرایی کند.

تغییر حکم سرپرستی موسویان به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی نیازمند گذشت زمان و بررسی‌های لازم است

شیخ‌الاسلامی همچنین درباره رفتن حافظی و سرپرستی موسویان در صندوق تامین اجتماعی گفت: این موضوع مسیر قانونی خود را طی کرده است و در این جابجایی طبق قانون عمل شده است و درباره تغییر حکم سرپرستی موسویان به مدیرعاملی نیز باید با گذشت زمان بررسی‌های لازم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی جشن ملی توانمندسازی در سازمان بهزیستی گفت: درسال جاری ۴۸ هزار نفر از مددجویان بهزیستی شاغل شده‌اند و همچنین تا پایان سال ۹۱، تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می‌شود و این در حالیست که تنها یکهزار واحد مسکونی تا پیش از سال ۸۴ برای مددجویان ساخته شده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای اختصاص یافته به مددجویان بهزیستی کاملا رایگان هستند و حتی سهم آورده چهار میلیون تومانی که قرار بود دریافت شود، دیگر دریافت نمی‌شود.

وی با اعلام خودکفایی ۱۷ هزار نفر از مددجویان بهزیستی در سال جاری گفت: همچنین ۵۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

شیخ‌الاسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم تسری صددرصدی اورژانس اجتماعی در تمام کشور، گفت: این موضوعی است که سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی همچنین بر لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی نوپدید از جمله ماهواره‌ها، داروهای روان‌گردان، مواد مخدر صنعتی و غیره هشدار تاکید کرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص سهمیه سوخت معلولان نیز با بیان این که این موضوع در حال پیگیری است، از دریافت نامه‌ای در زمینه ارائه سهمیه سوخت به معلولان، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر