3

ایجاد ۲۲۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون

  • کد خبر : 26405
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

این نهاد با اعطای وام های اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش، از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

‘حسین انواری ‘ روز دوشنبه در جشن ملی خودکفایی ۸۰هزارخانواده زیر پوشش کمیته امداد که در تالار وحدت تهران برگزار شد، افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با بانک های عامل و کمک دولت قرار است تا پایان امسال ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش ایجاد شود که تاکنون ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد مقدس در سه دهه گذشته موفق به عرضه یک الگوی کارآفرینی شده است، گفت: در ۳۳ سال گذشته توانمند سازی فکری و حرفه ای و حمایت از اشتغال های کوچک و کم هزینه برای خانوادهای تحت پوشش در دستور کار کمیته امداد امام (ره) قرار داشته است.

انواری با یادآوری اینکه امسال در کنکور دانشگاه ها ۴۰۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش این نهاد رتبه های نخست را کسب کردند، افزود: در مجموع ۱۲هزار نفر از دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد در سال جاری موفق به قبولی در مراکز آموزش عالی سراسر کشور شدند.

به گفته سرپرست کمیته امداد، طبق آمارهای بنیاد نخبگان ۱۰درصد از ۱۲هزار نخبه این بنیاد جزو دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد درادامه سخنرانی خود، ارتقای سطح سلامت و توانمندسازی خانواده های کم بضاعت و محروم، ارتقای کارآمدی کمیته امداد و حضور گسترده مددجویان در صحنه های مختلف را سه رکن اساسی فعالیت های این نهاد بیان کرد.

انواری همچنین ارتقای خودباوری مددجویان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد روحیه تحرک و کار و تلاش برای مددجویان، تبدیل محیط یاس و ناامیدی به بستری سالم و پرنشاط و توسعه فرهنگ انفاق و احسان را از جمله اهداف کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر