2

‌بازنشستگی پیش از موعد بارش را بسته است

  • کد خبر : 26820
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

هوشمند‌سازی مدارس تبدیل معلم به معلم مجازی نیست، حضور فیزیکی معلم در کلاس ضرورت دارد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌بازنشستگی پیش از موعد بارش را بسته است؛ اگر خانم‌ها متقاضی هستند می‌توانند با ۲۵ سال خدمت و حقوق ۲۵ روزه درخواست دهند.‌

خبرگزاری فارس: پرونده بازنشستگی پیش از موعد دیگر بسته شد؛ فقط خانم‌ها می‌توانند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم سحرخیزعصر امروز در همایش “تحول بنیادین راه آورد اندیشه انقلاب اسلامی” که در اردوگاه بادله مرکز مازندران برگزار شد، ابراز داشت: در طرح تحول بنیادین حذف کتاب نداریم با استفاده از بسته‌های آموزشی دانش‌آموز با تکنولوژی نوین همگام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی پوشش صددرصدی تحصیلی داریم، اظهار داشت: در طرح تحول بنیادین با اضافه کردن یک سال به دوره ابتدایی می‌توانیم پوشش مناسبی را در این مقطع تحصیلی داشته باشیم.

وی یادآور شد: تاکنون پوشش تحصیلی در مقطع راهنمایی و دبیرستان به صورت ۱۰۰ درصدی نبوده و استفاده از طرح ۳-۳-۶ ظرفیت پوشش کامل تحصیلی را افزایش می‌دهد.

*پایه ششم پایان مقطع ابتدایی است

سحرخیز پایان دوره ابتدایی را مقطع ششم دانست و یادآور شد: درس‌های پایه ششم ادامه دوره ابتدایی است و ربطی به مقطع راهنمایی ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در طرح تحول بنیادین کلاس به محیط تجربه و تربیت تبدیل می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های درسی فقط در حد  کتاب و کلاس نیست بلکه آموزش در این روند نوین به صورت تلفیقی به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی به فضای حرفه‌ای آشنا می‌شود، یادآور شد: دانش‌آموز می‌آموزد که کار موجب سازندگی کشور می‌شود.

سحر‌خیز اضافه کرد: کار، فناوری، تفکر و پژوهش در دانش‌آموزان نهادینه شده و بر این اساس محتوای درسی تفکر پژوهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند معلم‌های زن توانمند است، بیان داشت: نیروهای انسانی مازاد در مقطع راهنمایی نداریم برای سال تحصیلی آینده به ساماندهی معلمان می‌پردازیم.

*سال تحصیلی آینده ورودی جدید در مقطع راهنمایی نداریم

معاون وزیر با اشاره به اینکه در سال آینده ورودی جدید در مقطع راهنمایی نداریم، گفت: تمامی دانش‌آموزان ضعیف دوره ابتدایی باید شناسایی شوند و به صورت ویژه  در طرح آموزش تقویتی  و جبرانی توانمند شوند.

وی به آموزش ضمن خدمت معلمان در اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: معلمان ششم ابتدایی کلاس‌های ضمن خدمت را می‌گذرانند.

سحرخیز صلاحیت علمی معلمان را در طرح تحول بنیادین موثر دانست و خاطر نشان کرد: در طرح نوین آموزشی و پرورشی معلمان یک مربی محسوب می‌شوند و در این روند یک معلم فیزیک باید به صورت تلفیقی به پرورش دانش‌آموزان بپردازد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به کار گیری مشاوران تحصیلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان از مقطع ابتدایی شروع و تا پایان دوره تحصیلی دبیرستان ادامه می‌یابد، ادامه داد: جایگاه مربی پرورشی در نظام آموزش و پرورش باید تبیین شود.

 

*پژوهش محوری اولویت طرح تحول بنیادین است

وی به پژوهش معلمان و فعالیت پژوهش دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در نظام جامع حمایت از پژوهشگران روند تحصیلی  براساس پژوهش پیش می‌رود و این طرح به صورت کار بستی قابل اجرا است.

سحرخیز با اشاره به اینکه مدیران مدارس به عنوان یک رهبر آموزشی باید نقش آفرین باشند، تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد هستیم که مدارس هیئت امنایی همچون اولیا و مربیان عمل می‌کنند که در این روش مدیران باید به تولید علم و توسعه مدارس بپردازند.

این مسئول با تاکید براینکه کتاب به تنهایی خلاقیت محور نیست، ادامه داد: طرح تحول بنیادین به خلاقیت محوری دانش‌آموزان توجه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش  گفت: هوشمند‌سازی مدارس تبدیل معلم به معلم مجازی نیست، حضور فیزیکی معلم در کلاس ضرورت دارد که در این روش تکنولوژی نوین به عنوان رسانه‌ای آموزشی در کنار دیگر رسانه‌ها فعالیت آموزشی دارد.

وی از اعتباری جداگانه برای اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خبر داد و یادآورشد: سال آینده مجلس ردیف جداگانه اعتباری برای طرح تحول بنیادین پیش‌بینی کرده است.

سحر خیز خاطر نشان کرد: اعتباری که برای طرح تحول بنیادین در نظر گرفته شد اندک است.

 

*بازنشستگی پیش از موعد نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنانش درباره بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان، اذعان داشت:” بازنشستگی پیش از موعد بارش را بسته است اگر خانم‌ها متقاضی هستند می‌توانند با ۲۵ سال خدمت و حقوق ۲۵ روزه درخواست دهند.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26820

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر